امام جمعه بهاباد در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان:

توجه به مسئله فرهنگ در اقتصاد مقاومتی ضروری است

نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهاباد در سال جدید با حضور امام جمعه ، فرماندار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای شورای فرهنگ عمومی با موضوع اعتکاف و سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال در بیت امام جمعه بهاباد برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۴۴۷۳۷
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، در این جلسه حجت الاسلام سیف الله دهقانی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد در سخنانی با اشاره به نامگذاری سال 96 از سوی مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال گفت : توجه به مسئله فرهنگ در اقتصاد مقاومتی ضروری است.

امام جمعه بهاباد با اشاره به فرهنگ سازی برای مصرف کالاهای داخلی تاکید کرد و افزود : ملت و مردم باید از کالاهایی که در داخل کشور خودمان تولید میشود استفاده کنند تا فرهنگ کار و تلاش نهادینه شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهاباد با بیان اینکه باید در نظام جمهوری اسلامی به مسئله کار و فرهنگ کار توجه شود گفت : در نظام جمهوری اسلامی از کار به عنوان یک نوع عبادت یاد میکنند.

حجت الاسلام دهقانی خرید کالای ایرانی، یکی از اقدامات مهمی است که علاوه بر نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی در کشور ، موجب تثبیت آن نیز می شود گفت: خرید اجناس تولید کارخانه های داخل کشور ، مایه بی نیازی از محصولات خارجی، رشد اقتصاد ملی و محقق شدن اقتصاد مقاومتی بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی مردم افزود: نامگذاری سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری به معنای این است که مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم به عنوان اساسی ترین مشکل کشور هنوز رفع نشده و باید در تحقق این امر ، اهتمام ویژه وجود داشته باشد.

وی در بخش دیگر سخنان خود فرارسیدن ماه رجب را هم تبریک گفت و افزود: رجب، آغاز فصل نیایش و شروع سه ماه عبادت و خلوت انسان ها با خالق متعال است.

امام جمعه بهاباد به مسئله اعتکاف و آغاز ایام البیض ماه رجب اشاره کرد و گفت : انسان در جهت تزکیه نفس و در جهت خودسازی، اعتکاف کند که می‌طلبد خواهران و برادران این 3 روز را به راز و نیاز با معبود خود اختصاص دهند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد با بیان اینکه اعتکاف فرصت مناسبی برای دوری از زندگی مادی و راز و نیاز با خداوند و نقطه اوج تحول انسانی و حرکت از طبیعت به فطرت است گفت: همگان باید این فرصت را غنیمت بشمریم و از آن بهره کافی ببریم.


ارسال نظرات
آخرین اخبار