مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر:

راهیان نور حرکت به سوی شهدا و در راه شهداست

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر با اشاره به اینکه راهیان نور حرکت به سوی شهدا و در راه شهداست، گفت: این جریان فرهنگی همواره نشاط دارد چراکه به خون ثاراللهی وصل است.
کد خبر: ۸۸۴۴۱۶۸
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۹
حجت‌الاسلام الله کرم شیرزادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ملایر با تبریک سال نو با اشاره به راه‌هاي حفظ و انتقال فرهنگ ايثار و شهادت بیان داشت: فرهنگ به گونه اي است كه قدرت انتقال از عصري به عصر ديگر و از نسلی به نسلی دیگر را دارد و سيال بودن يكي از ويژگي هاي آشكار فرهنگ است.

وی تصریح کرد: فرهنگ ايثار و شهادت و ارزش‌هاي آن براي جاودانه ماندن بايد با زندگي روزمره مردم، عجين شود و در متن زندگي آنان جريان پيدا كند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر خاطرنشان کرد: ايثار زمان و مكان نمي شناسد و در هر زمان و هر مكاني وجود دارد؛ همانگونه که در روزهاي انقلاب و روزهاي خاطره انگيز و پرشور دفاع مقدس شاهد حضور و همراهي همه مردم بوديم.

وی گفت: امروز نیز وقتی پيكر پاك و مطهر شهيدان را مي آورند، حال و هواي آن روزها دوباره پيدا مي شود و همين امر، نشان از نفوذ عميق ارزش هاي ديني و ملي در ميان آحاد ملت است.

شیرزادی با بیان اینکه نوع اتفاق‌ها از لحاظ فرهنگی یک نوع و یک شکل است، افزود: در دوران دفاع مقدس رزمندگان یک شبه راه صد ساله را رفتند همانطور که در حرکت امام حسین (ع) به سمت کربلا بسیاری همانند حر، زهیر و ... شب‌های آخر به امام پیوستند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر گفت: امروز سرعتی که انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در راهیان نور دارد از نوع سرعتی است که در زمان جنگ رزمندگان به وجه الله نظر می کردند.

* جریان فرهنگی راهیان نور برای همه حرف و مطلب دارد

وی اظهار کرد: فرآیند فرهنگی در راهیان نور از دیگر فرآیندهای فرهنگی که در حوزه فرهنگ مدیریت می کنیم تا به یک تحول و تأثیر برسیم، بسیار سریع‌تر است.

شیرزادی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند «راهیان نور یک حرکت پر برکت است»، افزود: وقتی دشمن تمام امکاناتش را برای ضربه زدن به ایران جمع کرد و همه دنیا به جنگ ایران آمدند شهدا و رزمندگان اسلام با وجود تعداد اندک در برابر جهان و آن همه آتش دشمنان ایستادند.

وی ابراز داشت: امروز نیز هیچ چیز تغییر نکرده و حرکت فرهنگی راهیان نور با هزینه‌ای اندک در مقابل همه امکانات ناتوی فرهنگی دشمن و همه عوامل داخلی و خارجی ایستاده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر گفت: راهیان نور باعث یک تحول عظیم در فرد می‌شود و به عبارتی حرکتی با هزینه ای کم و اثربخشی زیاد است.

وی با اشاره به اینکه راهیان نور حرکت به سوی شهدا و در راه شهداست، عنوان کرد: این جریان فرهنگی همواره نشاط دارد چراکه به خون ثاراللهی وصل است.

شیرزادی با اشاره به حضور اقشار مختلف از جمله پدران و مادران شهدا، رزمندگان، نسل دومی‌ها، نسل سومی‌ها، خارجی‌ها و داخلی‌ها که از همه ملیتی در راهیان نور شرکت می‌کنند، گفت: این جریان فرهنگی برای همه حرف و مطلب دارد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «این جنگ یک گنج است»، خاطرنشان کرد: با توجه به این امر فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت همیشه نو است و طراوت داشته و برای همه در هر سن و عصر و با هر فکری حرف دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات