پیگیری «بسیج» از اوضاع آشفته نرخ دستمزد کارگران -20

نابرابری در سطح دریافتی حقوق کارگران با کارمندان

عضو کانون عالی کارگران استان البرز گفت: ما وضعیت حقوقی یک دستی نداریم.این موضوع در بحث استخدام کشوری مان نیز وجود دارد.
کد خبر: ۸۸۴۳۱۲۲
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، تعیین دستمزد کارگران هرساله در شورای عالی کار با حضور نمایندگانی از دولت، کارفرمایان و کارگران مشخص می شود.

تعیین این دستمزد به هر اندازه ای که باشد اغلب کفاف زندگی روز مره کارگران را نخواهد داد نکته جالب این است که اغلب دستمزدها بر اساس میزان تورم سالیانه تعیین می شود اما دولت ها به خاطر اینکه میزان تورم واقعی را اعلام نمی کنند همواره کارگران متضرر می شوند.

بسیج در نظر دارد تا طی چند گزارش پیوسته موضوع تعیین دسمزد کارگران رادر سال 96 پیگیری کند لذا بر آن شدیم تا با چند تن از نمایندگان و کارشناسان گفتگو کنیم.

نا برابری در سطح حقوق کارمند تا کارگر

طی گزارش های پیشین برخی از نمایندگان سابق مجلس و نمایندگان شورای عالی کار در خصوص تعیین دستمزد کارگران اظهار نظر کردند. اما در راستای ادامه گزارش ها، گفتگویی با عضو سابق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ترتیب داده ایم که از نظرتان می گذرد:

محمد ساکی، عضو کانون عالی کارگران استان البرز، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اوضاع اقتصادی کشور و تبعض های مالی و اتخاذ راهکاری مناسب در این زمینه گفت: ما وضعیت حقوقی یک دستی نداریم.این موضوع در بحث استخدام کشوری مان نیز وجود دارد.

وی با اشاره به نابرابری حقوق کارمندان و کارگران خاطرنشان کرد: به عنوان مثال سازمان تأمین اجتماعی و اداره کار را حساب کنید ؛ آیا سطح حقوق ها یکی است؟یا سطح حقوق کارکنان وزارت آموزش و پرورش با وزارت نفت را مقایسه کنید آیا برابر است؟یا کارکنان بانک ها را با سایر کارکنان مقایسه کنید این درحالی است که کارمندان بانک اغلب وام های آن چنانی هم می گیرند.

ارسال نظرات