برخی از مسئولین استان کرمان عنوان کردند؛

۱۲ فروردین یادآور ایستادگی مردم در مقابل تبلیغات سوء دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران است/حضور حداکثری مردم در رفراندوم سال ۱۳۵۸ در ساعات قبل از شروع اخذ رأی

پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷، به دعوت امام خمینی همه‌پرسی حکومت جمهوری اسلامی ایران در روزهای ۱۰ و ۱۱ فروردین ۱۳۵۸ در سراسر ایران برگزار شد و ۹۸٫۲ واجدین شرکت در همه‌پرسی با دادن رای «آری»، با برقراری حکومت جمهوری اسلامی موافقت کردند،تنی چند از مسئولین استان کرمان نیز در ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران نظر خود را در خصوص این روز بیان کردند.
کد خبر: ۸۸۴۲۴۶۹
|
۱۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج در  کرمان،   مردم  شریف ايران اسلامى اگرچه در طول مبارزات انقلابى خواسته قانونی و  رسمی خود را با سر دادن شعار استقلال ، آزادى ، جمهورى اسلامى را در سرلوحه شعارهاى خود قرار داده بودند و ندای خود را در این رابطه اعلام کرده بودند اما به جهت تثبيت ثمره مبارزات اسلامى خود در روزهاى دهم و يازدهم فروردين ۵۸  به دستور معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) با حضور در پاى صندوق هاى راى به «جمهورى اسلامى» راى قاطع دادند.
در این روز ۹۸٫۲ درصد مردم با لبيک به نداى رهبر خود پايه هاى نظام اسلامى را تثبيت کردند و خواستار حاکميت اسلام ناب  در حکومتى بر پايه مشارکت و حضور مردم در سرنوشت خويش شدند.
امام خمینی« قدس سره» به شكرانه ی این پیروزی درخشان در پیام خود فرمودند: «… من به دنیا اعلام می كنم كه در تاریخ ایران چنین رفراندومی سابقه ندارد كه سرتاسر مملكت با شوق و شعف و عشق و علاقه به صندوق ها هجوم آورده و رأی مثبت خود را در آن ریخته و رژیم طاغوتی را برای همیشه به زباله دان تاریخ دفن كنند…»
«… من از این همبستگی بی مانند كه همه به ندای آسمانی واعتصموا بحبل الله جمیعاً و لا تفرقوا لبیك گفتند و به اتفاق آرا به جمهوری اسلامی رأی مثبت دادند و رشد سیاسی و اجتماعی خود را به شرق و غرب ثابت كردند، تقدیر می كنم.
تنی چند از مسئولین استان کرمان نیز در ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن  ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران نظر خود را در خصوص این روز بیان کردند.
 
عضو شورای شهر  کرمان: ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ عبور از مرحله دیکتاتوری و استبداد بود
 
کمال جوانمرد عضو شورای اسلامی شهر کرمان در گفتگو با خبرنگار ما در این رابطه اظهار کرد: با وجود اینکه در آن زمان جوان بودم اما حس و حال ۱۲ فروردین ۱۳۵۸۸ نشان از آن داشت که جامعه در حال عبور از یک مرحله دیکتاتوری و استبداد و ورودبه مرحله مردم سالاری است.
وی با اشاره به مطالب فوق تصریح کرد:  مرحله مردم سالاری گوینده این مطلب بود که  مردم جایگاه دارند و ۱۲ فروردین  نشان از این داشت که مردم زحمات خودشان را در به ثمر نشاندن انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی کشیده اند و زمان آن بود که  طعم آنرا بچشند.
 
 
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان:۱۲ فروردین یادآور ایستادگی مردم در مقابل تبلیغات سوء دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران است
 
 
حمید شیخ اسدی مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان نیز در این خصوص  به  خبرنگار ما ابراز کرد: ریشه های انقلاب توسط امام راحل در سال ۱۳۴۲۲  بنیان گذاری شد و مردم نیز از رهنمودهای آگاهانه ایشان پشتیبانی کرده و به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رأی آری دادند.
وی با اشاره به ایستادگی مردانه مردم شریف ایران در دوره های مختلف ابراز کرد: این مردم غیور با حضور در میادین به دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی ایران نشان دادند که نمیتوانند با وجود تلاششن ضربه ای به این نظام و انقلاب وارد کنند.
شیخ اسدی در ادامه افزود:دشمنان ایران اسلامی در دوران پس از جنگ نیز تلاش داشتند با وضع تحریم ها نیز کشور را از پای در بیاوردند که بار دیگر مردم با استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبری در تمامی عرصه ها مردانه ایستادگی کردند.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد:مطمئنا ۱۲ فرودین امسال نیز  همانند سال های گذشته یادآور این خواهد بود که مردم ایران با همه تبلیغات سویی که عیله نام مقدس جمهوری اسلامی ایران شد توانستند بار دیگر مقابل استکبار و دشمنان قسم خورده این نظام  ایستادگی کنند.
 
 
دفتر نظارت شورای نگهبان در استان کرمان:حضور حداکثری مردم در رفراندوم سال ۱۳۵۸ در ساعات قبل از شروع اخذ رأی
 
 
محمد علی علمی مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان در استان کرمان در گفتگو با  خبرنگار ما   گفت: همانطور که مردم شریف کشورمان در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ رژیم طاغوت و شاهنشاهی را از بین بردند و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به عنوان استقرار احکام اسلامی به رسمیت شناختند این مسئله را به صورت قانونی  در ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ به تصویب رساندند.
وی با اشاره به اینکه مردم کرمان نیز آرا خود را در صندوق های رأی انداختند، ابراز کرد: در ۱۲ فروردین به صورت رسمی به دنیا اعلام کردیم که خواستار جمهوری اسلامی هستیم  و در این باره می توان گفت که دنیا مبهوت شد و شاید کمتر سابقه داشته باشد که بیش از ۹۸ درصد آراء از مردم با حضور و رأی خود نظر خودشان را برای استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی اعلام کردند که نقطه عطف بسیار مهمی در تاریخ انقلاب اسلامی به شمار می رفت.
علمی عنوان کرد:در آن زمان با توجه به اینکه در کنار صندوق ها مسئولیتی را به عهده داشتم به خاطر می آورم که مردم قبل از ساعت شروع انتخابات به صف ایستاده بودن و زمانی که وقتی می خواستند صندوق را وارد محل اخذ رأی کنند به دلیل حضور جمعیت زیاد این کار به سختی انجام شد.
مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان در استان کرمان در پایان خاطر نشان کرد: ۱۲ فروردین برای ملت ایران روز پر  برکت و مبارکی بود و امیدواریم که ما هم همانند امام راحل ، شهداء و تمامی کسانی که در این راه مجاهدت کردند، تبعید شدند و به شهادت رسیدند که برای اسقرار جمهوری اسلامی تلاش کردند، بتوانیم برای جبران زحمات آنان، وظیفه خود را به بهترین نحوه انجام دهیم.
 


آرمان کرمان
ارسال نظرات