حضور فرمانده در جمع رزمندگان؛

حضور سرلشگر باقری درجمع مرزبانان تیپ 44 قمربنی هاشم(ع)

رئیس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از مقر مرزبانان تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام مستقر در استان خوزستان بازدید کرد.
کد خبر: ۸۸۳۹۹۶۹
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۲

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری از مناطق عملیاتی جنوب، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، رییس ستاد کل نیروهای مسلح در جمع رزمندگان تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام حضور یافت.

این مقام ارشد نظامی هدف از حضور در استان خوزستان را تجلیل از مرزداران جمهوری اسلامی، بازدید از مواضع دفاعی، روند برگزاری اردوهای معنوی راهیان نور، اقدامات انجام شده در زمینه نهالکاری حدود 4هزار هکتار از اراضی خوزستان برای کاهش ریزگردها وآلودگی هوا، عنوان کرد.

فرمانده تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام نیز در حضور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به ارائه گزارشی از عملکرد یگان رزم سپاه استان چهارمحال و بختیاری در صیانت و حفاظت از مرزهای جنوب غرب کشور پرداخت.

سرهنگ پاسدار علی فتح مولایی گفت: تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام علاوه بر مرزبانی از مرزهای کشور درشهرستان های خرمشهر و آبادان در تأمین امنیت زایران سرزمین نور، آبرسانی به یادمانهای شهدا، انجام عملیات مهندسی مورد نیاز این مناطق، مقابله با انواع قاچاق اعم از سلاح، انسان و ...، نقش مردم یاری را نیز با کمک به ساخت خانه برای مددجویان تحت پوشش وتسهیل کار صیادان محلی ایفا می کند.

وی، افزود:‌گردان مهندسی رزمی تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام نیز از سوی سپاه استان چهارمحال و بختیاری متولی نهالکاری در 250هکتار از اراضی استان خوزستان در حاشیه اتوبان خلیج فارس، مسیر اهواز به ماهشهر شده است که از امروز نیز کاشت 50هزاراصله نهال در این زمینها آغاز شده است.

سرلشگر باقری در در ادامه سفر به استان خوزستان و بازدید از روند برگزاری اردوهای معنوی راهیان نوردر مشهدالشهدای شلمچه، امروز 28 اسفندماه 95 در یکی از مقرهای رزمندگان مرزبان تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام استان چهارمحال و بختیاری حضور یافت و به آنها خداقوت گفت.

شایان ذکراست: سرلشگر باقری در جمع زائران راهیان نور حاضر در زیارتگاه شهدای شلمچه، به ایراد سخن پرداخت و به تشریح اهمیت منطقه شلمچه پرداخت و گوشه هایی از رشادت های رزمندگان اسلام در عملیات های بیت المقدس، رمضان، کربلای 5 و 8 را یادآور شد.

وی، ایمان و شهادت طلبی و روحیه ایثار رزمندگان اسلام را بالاتر از بمب اتم دانست و افزود: در دوران دفاع مقدس، در جلسه ای حضور داشتم که می گفتند، شکست دشمن در شلمچه نیاز به بمب اتم دارد ولی ما چیزی بالاتراز بمب اتم در بین رزمندگان خود داشتیم و آن چیزی نیست جز ایمان، شهادت طلبی و روحیه ایثار که باعث شد تا رزمندگان اسلام در عملیات کربلای 5 این مناطق را از دست دشمن آزاد کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار