عضو کمیسیون بهداشت مجلس در گفتگو با «بسیج»مطرح کرد

بحران کاهش جمعیت و تهدیدات امنیتی

نماینده مردم فریدن در مجلس گفت: کاهش جمعیت کشور بر همه مسائل اعم از مسائل اقتصادی، اجتماعی و امنیتی تاثیرگذار خواهد بود و حتی می تواند مشکلات و تهدیدات امنیتی نیز ایجاد کند.
کد خبر: ۸۸۳۹۱۹۶
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲

بحران کاهش جمعیت و تهدیدات امنیتیاکبر ترکی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با بحران جمعیتی که در پیش رو داریم و تهدیدات آن برای جامعه اظهار داشت: در دهه 60 رشدجمعیت در کشور خوب بود اما بعد از آن سیاست های کنترل جمعیت به کار گرفته شد.

وی با بیان این مطلب افزود: کاهش جمعیت موجب مشکلات بسیار عمیقی خواهد شد جمعیت فعال و پویای کشور به جمعیت سالمند و ناکارآمدی تبدیل می شود و جامعه هم دیگر آن کارکرد خود را نخواهد داشت.

نماینده مردم فریدن در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: کاهش جمعیت کشور بر همه مسائل اعم از مسائل اقتصادی، اجتماعی و امنیتی تاثیرگذار خواهد بود و حتی می تواند مشکلات و تهدیدات امنیتی نیز ایجاد کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در رابطه با عدم ارائه بسته های تشویقی برای فرزندآوری زوجین از سوی دولت گفت: بسته های تشویقی فرزندآوری زوجین از سوی مجلس شورای اسلامی در برنامه پنجم و ششم توسعه تصویب شده و دولت هم باید اقداماتی را در این زمینه در برنامه خود و بودجه سال 96 بگنجاند و در بخش نامه هایی اعمال کند تا زوج ها هم به فرزندآوری بیشتر تشویق شوند.


ارسال نظرات
آخرین اخبار