در منطقه آزاد چابهار افتتاح شد:

دانشگاه علم و صنعت ایران پردیس بین المللی چابهار

احداث موسسه های غیر انتفاعی و پردیس ها باعث می شود متولیان به جای پژوهش به فعالیت اقتصادی بپردازند و اهداف اقتصادی را دنبال کنند و افزایش کمی بی رویه دانشگاه ها بانی کاهش کیفیت علمی در کشور شده است
کد خبر: ۸۸۳۷۷۷۷
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج ازاستان سیستان و بلوچستان، اولین پردیس بین المللی دانشگاه علم و صنعت در چابهار افتتاح گردید.
به گفته مسئولان راهبرد اصلی این پردیس برگزاری دوره های مختلف فنی و تخصصی برای نیروی کار صنایع موجود درمنطقه است و تمرکز اصلی این پردیس برخدمات رسانی مطلوب به ظرفیت های فنی و مهندسی بومی است.
خبرها حاکی از آن است که نخستین دوره کوتاه مدت پردیس دانشگاه علم و صنعت در تابستان سال آینده برای بخشی از نیروی کار صنایع شروع خواهد شد.
در حال حاضر دانشگاه علم صنعت از امکانات موجود در دانشگاه بین الملل چابهار استفاده می کند تا ساختمان خود را آماده نماید.
بنا به ارزیابی های انجام شده دانشجویان کشورهای افغانستان و پاکستان از دوره های این دانشگاه استقبال خوبی خواهند کرد.
با گذر بر اینکه عمر بسیاری از رشته‌ها به پایان رسیده، آیا دانشگاه حاضر رشته هایی غیر از رشته های دانشگاهی موجود در چابهار را خواهد داشت یا قرار است با رشته های تکراری بر تعدد فارغ التحصیلان بیکار بیافزاید؟
افتتاح این دانشگاه در حالی است که اکثریت یا بهتر از بگوییم همه دانشگاههای چابهار با کاهش دانشجو مواجه هستند. حال سوال این است، با توجه به اینکه حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش‌بنیان اجتناب‌ناپذیر است، بهترین راه برای دستیابی به اقتصاد دانش‌بنیان توجه به اشتغال، کارآفرینی و رفع بیکاری است یا افزایش تعدد دانشگاهها؟
ارسال نظرات