مدیرکل اوقاف مازندران:

سنددار کردن موقوفه موجب تثبیت مالکیت

سنددار کردن موقوفه موجب تثبیت مالکیت موقوفات و به‌دور ماندن از تجاوز موقوفه‌خواران می‌شود
کد خبر: ۸۸۳۷۴۴۰
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام ستار علیزاده امروز در گفت‌وگویی از شهرستان ساری، اظهار کرد: سنددار کردن موقوفات یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه به‌شمار می‌رود که استان مازندران در این راستا مقام نخست را در کشور دارد.

وی با بیان اینکه سنددار کردن موقوفه موجب تثبیت مالکیت موقوفات و به‌دور ماندن از تجاوز موقوفه‌خواران می‌شود، افزود: بعضی از موقوفات مازندران در سال‌های گذشته به‌علت نداشتن سند مالکیت موجب تعرض برخی افراد و موقوفه‌خواران قرار گرفته بود که با ورود اوقاف و تثبیت مالکیت، حق و حقوق موقوفات به اصل خود بازگشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه اوقاف از یک متر موقوفه گذشت نمی‌کند، تصریح کرد: وقف یک مسئله شرعی و حقوقی است که اوقاف متولی اصلی موقوفات به‌شمار می‌رود و در این راستا با تمام توان از موقوفات محافظت و عواید آن را به‌صورت امینانه اجرا می‌کند.

علیزاده از تثبیت مالکیت بزرگترین موقوفه مازندران و کشور خبر داد و گفت: موقوفه محمدباقر تاجر ساروی یکی از پُر رقبه‌ترین موقوفه کشور به‌شمار می‌رود که طی روز گذشته با تلاش اداره اوقاف و امور خیریه ساری سنددار شد.

وی با بیان اینکه موقوفه محمدباقر تاجر ساری در محدوده شهری بلوار کشاورز قرار دارد، افزود: این موقوفه دارای 390 هکتار و 5 هزار و 700 رقبه است که سنددار کردن آن در نوع خود در کشور کم‌نظیر به‌شمار می‌رود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: نیت موقوفه محمدباقر تاجر ساروی برای تجهیز بیمارستان امام خمینی(ره) ساری است که عواید آن در خرید تجهیزات بیمارستانی هزینه می‌شود.

علیزاده با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و 187 سند مالکیت در مازندران اخذ شد، گفت: اخذ این تعداد سند مالکیت نسبت به مشابه سال‌های گذشته در مازندران بی‌نظیر بوده است.

 مرحوم حاج محمدباقر تاجر ساروی بخشی از اموال خود را در تاریخ هفتم اردیبهشت سال 1308 هجری شمسی برای مریضخانه ساری بیمارستان امام خمینی(ره) وقف کرد و عواید حاصله آن را برای صرف لوازم مریضخانه فوق قرار داده است.

این موقوفه که در بلوار کشاورز شهرستان ساری قرار دارد در حال حاضر مشتمل بر 5 هزار و 700 رقبه با کاربری‌های متعدد مانند مسکونی، تجاری، اداری، کشاورزی، باغ و... بوده که درآمد حاصله از قراردادهای اجاره صرف خرید تجهیزات و لوازم پزشکی بیمارستان امام خمینی(ره) ساری می‌شود.

برخی از لوازم و تجهیزات خریداری شده از محل درآمد این موقوفه برای بیمارستان امام خمینی(ره) ساری شامل خرید آمبولانس، پنج دستگاه NICU  یا اینکوباتور و وارمر برای کودکان نارس، دستگاه سونوگرافی برای اورژانس بیمارستان، یک واحد سردخانه جسد و... است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار