رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رودبار خبر داد:

برپایی کارگاه آموزشی حصیربافی و رشتی دوزی در رودبار

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رودبار گفت: قریب 100 هنرجو در کلاس های حصیربافی و رشتی دوزی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شرکت می کنند.
کد خبر: ۸۸۳۷۳۳۹
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج گیلان از رودبار، رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان از برگزاری کلاس های آموزشی حصیربافی و رشتی دوزی در مناطقه مختلف شهرستان خبر داد.

علی کاظمی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به غنای فرهنگی و صنایع دستی شهرستان رودبار، برپایی کلاس های آموزشی در حوزه صنایع دستی را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: در روستاهای حلیمه جان، اسطلخ جان، اسکولک و همچنین مکان اداره میراث فرهنگی رودبار، کلاس های اموزشی حصیربافی و رشتی دوزی برگزار می شود.

به گفته قریب 100 هنرجو در کلاس های حصیربافی و رشتی دوزی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شرکت می کنند.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رودبار با اشاره به قدمت حصیربافی و رشتی دوزی، بیان کرد: رشتی دوزی یکی از رشته های اصیل صنایع دستی گیلان است، که در بسیاری از کشورها کاربرد داشته و با نام «رشتی دوزی» مرسوم است.

کاظمی، توانمندسازی و همچنین رونق بخشی بازار صنایع دستی در شهرستان را از جمله اهداف برگزاری کلاس های آموزشی برشمرد و اظهار کرد: تلاش می کنیم با آموزش رشته های مختلف صنایع دستی، این صنایع را تولید و در بازار عرضه کنیم و در این رشته ها، بازار را بومی سازی کنیم.

ارسال نظرات