یکی از فرماندهان برتر بسیجی جشنواره مالک اشتر در گفتگو با «بسیج»:

انعقاد قراردادهای خارجی در سه ساله اخیر ، بیراهگی اقتصادی است

مسعود ریاضی با بیان اینکه انعقاد قراردادهای خارجی در سه ساله اخیر با کشورهای خارجی، بیراهگی در اقتصاد است افزود: بی‌تردید عمده‌ترین مشکل صنعت کشورمان این است که مورد حمایت دولتمردان قرار نمی‌گیرد.
کد خبر: ۸۸۳۶۳۱۱
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۴:۴۴
انعقاد قراردادهای خارجی در سه ساله اخیر ، بیراهگی اقتصادی است

مسعود ریاضی فرمانده بسیج پایگاه شهید صیادی شهرستان بانه استان کردستان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: متاسفانه در کارنامه عملکردی سه ساله اخیر، انعقاد قرارادادهای خارجی به اوج رسیده است و این مصداق فعالیت در خلاف مسیر اقتصاد مقاومتی دولتمردان را به تصویر می‌کشاند.

وی با بیان اینکه انعقاد قراردادهای خارجی در سه ساله اخیر با کشورهای خارجی، بیراهگی در اقتصاد است افزود: از جمله فرمایشات امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی، استکبار ستیزی بوده است و همواره اشاره داشتند که نباید در برابر دولت های استعماری، کوتاه آمد و سستی در برابر قدرت‌های زورگو در حوزه های مختلف، تاریخچه قوی نظام را مورد تهاجم قرار می‌دهد؛ لذا قراردادهای خارجی که با کشورهای خارجی منعقد می‌شود نه تنها راه اقتصادی نبوده بلکه بیراهگی در مسیر اقتصاد ملی است.

وی در ادامه بیان داشت: بی‌تردید عمده‌ترین مشکل صنعت کشورمان این است که مورد حمایت دولتمردان قرار نمی‌گیرد و اعتقادی بین دولتمردان به صنعت داخلی نبوده است. لذا  دولت باید در جهت حمایت از صنعت داخلی با در نظر داشتن اهداف، سیاستگذاری، استراتژی مشخص مسیر خوبی را برای آینده کشورمان ترسیم کند.

ریاضی با انتقاد از انعقاد قراردادهای خارجی تصریح کرد: انعقاد قرارداد با شرکت‌های داخلی می تواند منشا تحولات و جهش‌‌های موردنیاز از لحاظ اشتغالزایی، کیفی سازی و تکنولوژی مورد نیاز صنایع در آینده کشور را ایجاد کند.

این فرمانده بسیجی خاطر نشان کرد: آنچه مهم است باید حمایت از صنایع داخلی  مورد توجه قرار بگیرد و جایگاه لازم در سند چشم‌انداز را کسب کند؛ دولتمردان با بررسی نقاط ضعف صنایع داخلی  می‌توانند مسیر برنامه ریزی و تصمیم گیری را برای مدیران و برنامه ریزان داخلی هموار و سهل‌تر نماید.

ریاضی گفت: نباید اجازه داده شود تا حجم قراردادهای خارجی از حد طبیعی و معمولی عبورکند که اگر چنین اتفاقی حاصل شود؛ آفت جان اقتصاد شده و حباب اقتصادی در کشورمان را فراهم می‌کند و اقتصاد را از درون خالی می‌کند.

ریاضی افزود: انعقاد قراردادهای خارجی زمینه‌ساز رقابت ناسالم بین کشورهای خارجی و کشورمان ایجاد می‌کند. این در حالی است که تنها با حاکمیت اقتصاد تولید محور است که می‌توان بساط سلطه بر کشورمان را پهن کرد. لذا مصرف کالاهای خارجی آثار سوء بر اقتصاد دارد و موجب می‌شود تا چرخه تولید داخل کند شود و رونق بازار کسب و کار برای مردم کشورمان را از بین ببرد.

وی در خاتمه افزود: آنچه مهم است که دولتمردان باید سمت  تولید داخلی قرار بگیرند و تکنولوژی مورد لزوم صنایع کشورمان،  را با استفاده از فناوری‌های نوین و توسعه صادرات به سمت ساخت داخلی سوق دهند.

ارسال نظرات