مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ:

پیاده‌روی اربعین حسینی روح جدیدی در کالبد مسلمانان دمید

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ گفت : دشمنان همواره برای کاهش حضور مردم در پیاده روی اربعین تلاش های فراوان کردند و اما مردمان جهان با حضور گسترده این فعالیت را ناکام گذاشتند.
کد خبر: ۸۸۳۴۹۱۹
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ ؛حجت‌الاسلام عبدالعلی گواهی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ، در همایش تجلیل از جاماندگان اربعین که در تالار شیخ صدوق(ره) آستان مقدس عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: پیاده‌روی اربعین حسینی روح جدیدی در کالبد مسلمانان دمید.

وی افزود: امروز دشمنان درصدد آن هستند که پیاده‌روی اربعین حسینی را به یک تهدید تبدیل کنند تا مردم و شیعیان به این امر ورود پیدا نکنند.

وی ادامه داد: همایش میلیونی پیاده‌روی اربعین موضوعی نیست که قلم بتواند آن را به تحریر درآورد.

حجت الاسلام گواهی با اشاره به اینکه ما باید برای پیاده روی اربعین حسینی(ع) در کربلا تبلیغات گسترده ای کنیم تا هر سال عده ی بیشتری بتوانند در این پیاده روی شرکت کنند، خاطرنشان کرد: افرادی که بنابر مشکلات نتوانند در پیاده روی کربلا شرکت کنند می توانند از این فرصت استفاده  و در پیاده روی جاماندگان حضور پیدا کنند. پیاده روی جاماندگان شباهت بسیاری با پیاده روی کربلا دارد و ثواب حضور در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برابر با حرم امام حسین(ع) است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ افزود: در ایران هم این برنامه پیاده‌روی جاماندگان حسینی به‌خوبی برگزار شد و خدمات‌دهی و امور رفاهی که برای مردم تدارک دیده‌ شده بود نیز بسیار عالی صورت پذیرفت.

وی عنوان کرد: در روایات متعددی آمده است که اگر روزی انجام مناسک حج تعطیل شد بر حاکم اسلامی واجب است که هزینه عده‌ای را تقبل کند تا این فریضه را به ‌جای آورند تا مبادا مناسک حج تعطیل شود.

حجت‌الاسلام گواهی افزود: در همین راستا ما شاهد هستیم که برخی از موقوفات اختصاصی برای زیارت امام حسین(ع) در نظر گرفته ‌شده است.


ارسال نظرات