نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

حلقه های صالحین ریل تربیت و تزکیه هستند

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در نشست هیئت مدافعین حریم ولایت، گفت: حلقه های صالحین باید بتوانند نیروهایی را در طراز جمهوری اسلامی تربیت کنند.
کد خبر: ۸۸۳۳۸۱۱
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در نشست هیئت مدافعین حریم ولایت گفت: حلقه صالحین یک ریل است که تربیت و تزکیه و اصلاح در این ریل باید حرکت کند. اگر خطا شد هدف گم می شود و کارهای دیگر هم تحت شعاع قرار می گیرد و بسا به اهداف هیچ کدام از کارها نتوان رسید.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، بیان کرد: حلقه صالحین ساز و کاردارد. 6سال از عمر حلقه های صالحین می گذرد و باید خروجی قابل ارائه داشته باشد. باید افراد متعهد، مودب به آداب الهی و کسانی تربیت شوند که بتوان کار را با خیال راحت به آنها سپرد و آنها نیز به نظام خدمت کنند، به بیت المال خیانت نکنند. حلقه های صالحین باید بتوانند نیروهایی را در طراز جمهوری اسلامی تربیت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام افزود: مسئله اصلی، عقیده مندی، باورمندی و معتقد تربیت کردن است. من روی این معنا تاکید کردم؛ تا موجه تربیت نکنیم به اهداف نمی رسیم. تا خودمان موجه نشویم نمی توانیم نه خود و نه دیگران را در طراز جامعه تربیت کنیم. انسان باید به این باور برسد که همه گره ها به دست خدا باز می شود.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به آیات فراوان قرآن در موضوعات اعتقادی بیان کرد: خداوند آیاتی را ذکر می کند و به دنبال آن یک آیه را به عنوان جمع بندی مطرح می کند، مثلا ان الله علی کل شی قدیر، یادتان نرود که همه چیز دست خداوند است. والله علیم باالظالمین: ظالم بداند در علم خداست.

وی اضافه کرد: ان الله واسع علیم. ان الله مع الصابرین. این ها باردارد. به تفسیر مراجعه کنید هرکدام از این ها بارهای مهم اعتقادی دارد. این ها جمع بندی است. اگر این باورها در انسان شکل بگیرد، آیا انسان در طراز اسلام نمی شود. مثل عمار، مثل سلمان، مثل مالک اشتر نمی شود؟

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، گفت: این باورها باید در جامعه باید ما شکل بگیرد. انسان صالح نمی شود جز با این باورها. این ها را جزء باورهای خود و متربیان خود قرار دهیم. امیدواریم خداوند دراین رسالت سنگین مارا کمک و یاری کند.

سردار علیمحمد اکبری، فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم(علیه السلام) نیز در این نشست گفت: دغدغه اصلی حلقات صالحین نباید تنها معطوف به کمیت باشد و باید به کیفیت هم بیش از پیش پرداخته شود .

سردار اکبری بیان کرد: باید در این گونه نشست ها، هیئات اندیشه ورز راهبرد اندیش استان در مجموعه های مختلف حضور داشته باشند تا از نظرات همه صاحبنظران استفاده نمائیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار