امام جمعه موقت اراک:

انقلابی یعنی تابع ولایت و مدافع اسلام بودن/پرداخت حقوق‌های نجومی با عدالت اجتماعی سازگاری ندارد

امام جمعه موقت اراک با تاکید بر لزوم برخورد جدی با حقوق‌های نجومی، گفت: چرا باید آنقدر اختلاف طبقاتی بین مردم و مسئولان باشد، چرا یک نفر باید در پول گم شود و نفری دیگر به شام شب محتاج باشد؟
کد خبر: ۸۸۳۳۴۳۴
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام سید علی حسینی‌پور در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته کلانشهر اراک با اشاره به بر لزوم تقویت قدرت جامعه اسلامی در مقابل آسیب‌ها و تهدیدات گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند قوت و قدرت جامعه اسلام در برابر آسیبها و تهدیدات امری ضروری است چراکه اگر در عرصه‌های مختلف علمی، نظامی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارای قدرت و قوت باشیم با اقتدار بیش از پیش در همه مجامع حضور خواهیم یافت و هیچ یک از تهدیدات و فشارهای دشمن علیه ملت بزرگ و شریف ایران اسلامی تاثیری ندارند.

وی افزود: نیک‌بختی فرد، خانواده و جامعه، تکامل، رشد و تعالی انسان‌ها، پیشرفت جوامع انسانی، سلامت روح و جان آدمی، همگی به مسأله‌ تربیت و پرورش نیکوی مردمان مربوط می‌شود و تربیت انسان با تقوا و علم‌گرا آینده نظام را تضمین می‌کند.

امام جمعه موقت اراک تصریح کرد: امروزه دشمن برای آسیب رساندن به اسلام ناب محمدی از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند و با بهره‌گیری از روش‌های مختلف جنگ، تحریم و توطئه‌های اقتصادی به فکر تضعیف انقلاب و جمهوری اسلامی ایران است.

ملت ایران منسجم در مقابل تهدیدات دشمن می‌ایستد/استکبار جهانی ناقض حقوق بشر

حجت‌الاسلام حسینی‌پور ادامه داد: ملت ایران با وحدت، همدلی و انسجام و تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری باید با اقتدار در برابر توطئه‌های دشمن مقاومت کنند و این اسنجام م ایستادگی باید روز به روز تقویت شود.

امام جمعه موقت راک با اشاره به نقض حقوق بشر از سوی آمریکا، گفت: همه در برابر قانون مساوی هستند و حق دارند بی هیچ تبعیضی از حمایت یکسان قانون برخوردار شوند ولی آمریکا به این موضوع نسبت به مسلمانان موضع گرفته است.

وی افزود: دشمنان هر حرف یا حرکتی که به نفع خودشان نباشد را زیر پا می گذارند و در مقابل آن مقاومت می کنند؛ امروزه آمریکا و رژیم غاصب صهیونیسم حقوق هزاران کودک معصوم و بی گناه یمنی و بحرینی را زیر پا گذاشته‌اند و هیچ کس پاسخگوی این رفتار خصومت‌آمیز آنان نیست.

شرایط منطقه ضرورت تقویت قدرت دفاعی کشور را می‌طلبد

حجت‌الاسلام حسینی‌پور ادامه داد: امروز می‌بینیم در اطراف کشور چه آتش افروزی‌هایی دشمن برپاکرده و رژیم غاصب صهیونیسم چه وحشی‌گری‌هایی بر پا داشته است، باید برای مقابله با تهدیدات و اقدامات این دولت‌های غاصب و جانی استکباری قدرتمند شویم.

امام جمعه موقت اراک تصریح کرد: بودند کسانی که می‌خواستند با آمریکا رابطه برقرار کنند به تصور اینکه مشکلات رفع می‌شود اما دیدن که با ارتباط با آمریکا هیچ سودی نیز حاصل آنان نشد چراکه مرتبا پیمان‌ها و وعده‌های داده شده از سوی استکبار جهانی زیرپای گذاشته شد.

وی با اشاره به اقتدار ایران در برابر دشمنان بیان کرد: آمریکا با کمک دیگر کشورهایی که دشمنی با انقلاب اسلامی را در دل دارند علیه مسلمانان هر اقدامی که از دستشان بر می‌آید انجام می‌دهند ولی خوشبختانه ملت ایران با هوشیاری و وجود رهبری فرزانه مقام معظم رهبری همه نقشه‌های آنان را نقش برآب کرده است؛ امیدوارم همانطور که ملت همیشه در صحنه حضور داشته و جواب دندان شکنی به دشمنان داده است در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی حضور فعال تری نیز داشته باشد.


/برقراری عدالت در جامعه فقر را می‌زداید

حجت‌الاسلام حسینی‌پور ادامه داد: انقلابی یعنی دفاع کردن از اسلام و منویات مقام معظم هبری، یعنی ایستادن در مقابل دشمنان؛ نیاید اجازه دهیم که دشمن به خاک ما تجاوز کند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به نزدیک شدن به سال جدید، گفت: از همه مردم عزیز خواستارم که در خرید کردن عید زیاده‌روی نکنند و به دنبال رفاه طلبی نباشند؛ باید طوری خرید کنند تا کسی که از نظر مالی مشکل دارد دچار اندوه نشود.

وی افزود: بایستی به فکر دیگران هم باشیم درهفته نیکوکاری هر کسی که توان مالی دارد و دیگران به هر میزان که برایشان مقدور است به نیازمندان کمک کند.

امام جمعه موقت اراک تصریح کرد: دولت هم بایستی تمام تلاش خود را به کار بگیرد تا هیچ محرومی در جامعه باقی نماند باید عدالت در جامعه برقرار شود.

وی با اشاره به حقوق‌های نجومی گفت: دولت باید نظارت بیشتری بر روی حقوق‌ها داشته باشد، چرا عده‌ای باید حقوق زیر یک میلیون بگیرند و برخی دیگر حقوق‌های نجومی دریافت کنند.

حجت‌الاسلام حسینی‌پور با تاکید بر پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: امسال سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل بود ما باید این سخن رهبر انقلاب را عملی کنیم و عدالت را رعایت کنیم.

با حقوق‌های نجومی به جد برخورد شود

امام جمعه موقت اراک با انتقاد از نجومی بگیرانی که بر کرسی ریاست نشسته‌اند، خواستار برخورد جدی با اهالی نجومی بگیر کشور شد و گفت: مسئولانی که بر کرسی ریاست نشسته اند نباید حقوق‌هایشان بیش از سقفی باشد که با مردم فاصله زیادی داشته باشد؛ چرا باید آنقدر اختلاف طبقاتی بین مردم و مسئولان باشد، چرا یک نفر باید در پول گم شود و نفری دیگر به شام شب محتاج باشد؟

وی با اشاره به انتخابات سال آینده شوراها و ریاست جمهوری هم اشاره کرد و گفت: ما باید در انتخابات فردی را انتخاب کنیم که سختی‌ها و مشکلات و محرومیت‌ را دیده باشد و به خوبی آن را لمس کرده باشد تا زیردستان خود را بیشتر درک کند لزومی ندارد که وقتی کسی به ریاست رسید حقوق کلان بگیرد.

حجت‌الاسلام حسینی‌پور افزود: مدیران باید توجه کنند افرادی هستند در جامعه که مشکلات دارند پس باید بیشتر حواسمان را جمع کنیم فردی را انتخاب کنیم که اهل تقوا و خداشناس باشد.

امام جمعه موقت اراک در پایان با اشاره به هفته منابع طبیعی گفت: ما باید بیشتر به فکر منابع طبیعی باشیم چراکه جزو اصول و مسائل اقتصادی ما هستند؛ همچنین دولت باید بیشتر از این به مسائل منبع طبیعی توجه داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات