ششمین کنگره ملی ادبیات پایداری با حضور شهدای گمنام در کرمان آغاز به‌کار کرد

ششمین کنگره ملی ادبیات پایداری با حضور ۱۷ شهید گمنام و شهید حسن عبدالهی در کرمان آغاز به‌کار کرد.
کد خبر: ۸۸۳۲۴۰۶
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، صبح امروز ششمین کنگره ملی ادبیات پایداری با حضور 17 شهید گمنام وشهید حسن عبدالهی در دانشگاه بین‌المللی شهید باهنر کرمان آغاز به‌کار کرد.
در این مراسم حجت‌‌الاسلام علی‌اصغر حمزه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید باهنر کرمان با اشاره به اینکه شهدا در معنای واقعی استاد ادبیات و فرهنگ پایداری در جامعه هستند اظهار داشت: شهدا مصداق پایداری بوده و با نثار جان و خون پاک خود باعث شدند که انقلاب اسلامی و این سرزمین با افتخار پابرجا باشد.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: رمز ماندگاری و سربلندی این کشور استقامت و پایداری مردم این آب و خاک است و شهدا مصداق اکمل پایداری هستند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید باهنر کرمان با تاکید بر اینکه عده‌ای خوب شعار دادند اما روز عمل چون استقامت نداشتند شانه خالی کردند و شکست خوردند تصریح کرد: این شهیدان بودند که در روزهای سخت هجمه دشمن به کشور و ارزش‌های ما مردانه ایستادند، سینه سپر کردند و استقامت ورزیدند تا ایران ما سرافراز بماند و این درس بزرگ پایداری است.

به گزارش تسنیم، در این آیین احمد امیری‌خراسانی، دبیرعلمی ششمین کنگره ملی ادبیات پایداری با ارائه گزارشی از روند 11 ساله برگزاری این کنگره اظهار داشت: نخستین کنگره در سال 84 برگزار شد و 5 دوره این کنگره به صورت دوسالانه و مستمر برگزار شده است.

دبیرعلمی ششمین کنگره ملی ادبیات پایداری هدف از برگزاری این کنگره‌ها را ترویج فرهنگ پایداری در جامعه دانست و افزود: هفتمین دوره این کنگره در سال 97 برگزار می‌شود.

به گزارش تسنیم، در این مراسم از 5 اثردر حوزه پایداری با حضور جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور و دیگر مسئولان استانی رونمایی شد

ارسال نظرات