جشنواره ملی هویت ایرانی اسلامی در کوهرنگ

جشنواره ملی هویت ایرانی اسلامی با هدف آشنایی کودکان با فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی در اردوگاه امام خمینی(ره) شهرچلگرد برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۳۱۰۵۰
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ این جشنواره به منظور آشنایی کودکان پیش دبستانی با هویت ایرانی، فرهنگ محلی و فرهنگ ایرانی اسلامی با مصادیقی از جمله احترام به پرچم مقدس ایران، زبان فارسی، وطن، میهن، جانبازی و شهادت، پاسداشت سنت ها و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی با حضور معاونت آموزش ابتدایی اداره کل آموزش وپرورش استان اجرا شد.

نوآموزان در حاشیه این جشنواره از کارها و دست ساخت های خود که به صورت نمایشگاهی مهیا شده بود بازدید کردند و نیز در ایستگاه های مختلف از جمله نقاشی، شعر کودک، غذاهای سنتی و ... احساسات خود را در قالب های یاد شده بروز دادند.

"صفر موسایی"، معاون آموزش ونوآوری آموزش و پرورش شهرستان کوهرنگ در حاشیه این جشنواره گفت: مقوله فرهنگ، عامل سازنده هویت افراد است که باید از همین کودکی به دانش آموزان آموزش داده شود.

موسایی هدف از برگزاری جشنواره را آشنایی هر چه بیشتر کودکان با فرهنگ غنی ایران اسلامی بیان کرد و افزود: با اجرای چنین برنامه‌هایی تا حد توان نسبت به افزایش عِرق ملی در کودکان و نوجوانان و شناساندن نمادها و هویت ملی به آنان تلاش می‌کنیم.

یادآور می شود؛ اجرای برنامه‌های شاد و متنوع، اجرای سرود به گویش محلی، انجام حرکات نمایشی- ورزشی ,مسابقه توسط نوآموزان ,بازدید از نمایشگاه عکس وصنایع دستی نوآموزان از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

ارسال نظرات