ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با «بسیج»:

برجام یک مخمصه حقوقی پیچیده است

عضو کمیسیون شوراهای مجلس گفت: برجام یک مخمصه حقوقی پیچیده است که هرچه از آن زمان بگذرد ابعاد این کلافی که به دست و پایمان پیچیدیم بیشتر مشخص می‎شود.
کد خبر: ۸۸۳۰۹۶۸
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۸
ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور مبنی بر اینکه از برجام بگویید و نترسید، عنوان کرد: برجام یک مخمصه حقوقی پیچیده است که هرچه از آن زمان بگذرد ابعاد این کلافی که به دست و پایمان پیچیده ایم بیشتر مشخص می‎شود.
 
ابوترابی در ادامه این مطلب با بیان اینکه برجام را باید در یک قالب حقوقی ببینیم نه در قالب سیاسی گفت: آنچه که ماندگار است و همه مراجع و محاکم بر اساس آن نظر می‎دهند متن حقوقی‎ای است که توسط طرفین امضا شده است.
 
وی اظهار داشت: برجام دو بعد پیچیده دارد؛ یک بعد آن امریکاست و بعد دیگر سایر کشورهای اروپایی؛ تمام عکس‎العمل‎های امریکا در عمل به این صورت است که شاکله تحریم‎ها که فلسفه برجام رفع تحریم‎ها بوده را حفظ کرده، از طرفی نیز چون با اروپایی‎ها قرارداد بسته ایم نمی‎توانیم آن را نقض کنیم، یعنی آش نخورده و دهن سوخته؛ یعنی از طرفی مزایای رفع تحریم توسط امریکا برای ما اعمال نشده و از طرف دیگر در مخمصه‎ای قرار گرفتیم که با اروپایی‎ها قرارداد بستیم و نمی‎توانیم آن را نقض کنیم، اینجاست که ملاحظه می‎کنیم که در برجام یک قاشق خالی در دهان ما گذاشتند.
 
نماینده مردم نجف آباد در ادامه افزود: طرف مقابل در برجام هزینه‎های زیادی که در تاسیسات فردو، اراک و نطنز بیش از ده سال انجام داده بودیم از ما گرفتند و در مقابل سر ما را با یک شکلاتی مثل هواپیماها بند کردند.
 
عضو کمیسیون شوراهای مجلس در خاتمه تصریح کرد: برجام محاسنی هم دارد و مهم‎ترین حسن برجام این است  که آنهایی که به امریکا اعتماد می‎کردند و با خصم قدم می‎زدند و می‎گفتند و می‎خندیدند فهمیدند امریکا همانی است که رهبری معظم انقلاب فرمودند که به امریکا اعتمادی نیست و این بزرگترین دستاورد برجام است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار