خبرهای داغ:

نماهنگ/خواننده‌راک‌برای‌فلسطین‌خواند

قطعه موسیقی «ما پیروز خواهیم شد»، اثری از «راجر واترز» برای فلسطین است که همزمان با ششمین کنفرانس بین اللملی فلسطین منتشر شده است.
کد خبر: ۸۸۲۹۴۰۷
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، قطعه موسیقی «ما پیروز خواهیم شد»، اثری از راجر واترز برای فلسطین است که توسط باشگاه ترانه و موسیقی راه همزمان با ششمین کنفرانس بین اللملی فلسطین منتشر شده است.

 

راجر واترز؛ خواننده، ترانه‌سرا و آهنگ‌ساز انگلیسی است که در کنار دیوید گیلمور، نیک میسن و ریچارد رایت از اعضای موسس گروه بزرگ پینک فلوید فعالیت می کرد. از واترز به عنوان یکی از خلاقترین آهنگسازان، ترانه‌سرایان و تهیه‌کنندگان تمام تاریخ موسیقی راک یاد می‌کنند.

 

واترز همواره در صحنه‌های‌ سیاسی فعال بوده؛ برای مثال او از سیاست‌های تهاجمی جرج بوش ، در افغانستان و عراق یا سرکوب جنبش‌های دموکراسی‌خواهی در چین انتقاد کرده است.

 

همچنین در این سال‌ها با برگزاری کنسرت‌های بزرگ و متفاوت دیوار در جهان به عنوان یکی از برجسته‌ترین مخالفان سیاست‌های رژیم صهیونیستی در برابر فلسطینیان به شمار می‌رود. واترز در مقاطع مختلف و صحبت‌های مکرر، دولت اسرائیل را با دولت آفریقای جنوبی در زمان آپارتاید (تبعیض نژادی) مقایسه کرده و می‌کند.

 

راجر واترز  در سال 2010 نمونه‌ای جدید از آهنگ معروف «we shall overcome»  را برای حمایت از مردم فلسطین و اعتراض به حملات رژیم صهونیستی منتشر کرد. او در این باره گفت: من در شرایطی قرار گرفتم که مناسب دیدم باید نمونه جدیدی از این آهنگ را مخصوص مردم فلسطین منتشر کنم.

 
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها