حجت الاسلام حیدری کاشانی مطرح کرد

برای رسیدن به کبریا نه باید کبر داشت، نه ریا.

همایش عقیدتی با حضور حجت الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی کارشناس مسائل دینی در جمع سربازان و پاسداران سپاه ثارالله استان کرمان برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۲۹۳۷۹
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان؛ همزمان با ایام فاطمیه همایش عقیدتی با حضور حجت الاسلام و المسلمین حیدری کاشانی کارشناس مسائل دینی در جمع سربازان و پایوران سپاه ثارالله استان کرمان برگزار شد.
حجت الاسلام حیدری در این جلسه ضمن تقسیم بندی انواع جهاد بصورت : جهاد اکبر که جهاد عقل با شیطان بوده، جهاد کبیر که همان جهاد فرهنگی ،  جهاد اصغر که جهاد اقتصادی بوده و جهاد صغیر که همان جهاد رزمی و نظامی است ، شرط پیروزی در هریک از این جهادها را پیروزی در راستای جهاد بالاتر دانستند.
ایشان در راستای تفسیر جهاد اکبر اصلی ترین سپاه شیطان را کبر و تکبر پنهانی دانستند و خاطرنشان نمودند که شیطان به واسطه ی یک لحظه تکبر تمامی سالهای عبادت خود را ندید گرفت و از درگاه خدا رانده شد.
همچنین بیان نمودند که خداوند نسبت به صفت تکبر با هیچ کس معامله نمی کند. سرمایه تمام معصیتهای انسان در مقابل خداوند تکبر است.
خداوند نماز را برای پاکسازی از کبر و تکبر در اختیار انسان گذاشته است و نمازی مورد قبول واقع می شود  که مصداق صلاة الخاشعین باشد.
ارسال نظرات