درختکاری مشارکتی راهکار احیای جنگل‌ها و مراتع

توسعه طرح‌های بادام کاری با مشارکت مردم بهترین راهکار برای احیای جنگل‌ها و مراتع آسیب دیده کهگیلویه و بویراحمد است.
کد خبر: ۸۸۲۵۴۵۲
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۹
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لنده با اشاره به اجرای طرح‌های مشارکتی جنگل‌کاری و نهال‌کاری در عرصه‌های ملی این شهرستان گفت: هزار و 310 هکتار بادام تلخ برای کمک به پوشش گیاهی در مراتع این شهرستان کشت شده است.
ذبیح الله محمدی افزود: در کهگیلویه وبویراحمد تاکنون در سطح 32هزار هکتار بادام تلخ کشت شده که این مساحت عرصه بادام کاری سالانه 120 میلیون مترمکعب آب را جذب سفره‌های زیرزمینی می‌کند.
وی گفت: در سال های 93 و 94 در سطح 148هکتار از مراتع شهرستان لنده بادام کاری مشارکتی انجام شد و امسال همز100هکتار از ارضی شهرستان زیر کشت بادام رفته است.
وی با اشاره به سازگاری منطقه با توسعه کشت بادام دیم گفت: کشت بادام تلخ گام ارزنده ای برای حفظ منابع آب و خاک این شهرستان است.
محمدی توسعه و احیا منابع طبیعی،جلوگیری از فرسایش خاک، تقویت پوشش گیاهی، مشارکت دادن مردم در مدیریت منابع طبیعی تجدید شونده، تقویت سفره‌های زیرزمینی آب، تعدیل و تلطیف آب‌وهوا ، ایجاد فضای سبز و تفرجگاه و کمک به اقتصاد خانواده ها را از اهداف طرح‌های توسعه درختکاری با مشارکت مردم اعلام کرد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری لنده با بیان اینکه طرح احیا، پرورش و توسعه مناطق جنگلی با مشارکت و حضور مردم از اولویت‌های مهم و مورد توجه منابع طبیعی است گفت: توسعه طرح‌های جنگل‌کاری مشارکتی می‌تواند در توسعه اقتصاد شهرستان نیز مؤثر باشد.
محمدی افزود: از بادام برای تنقلات،روغن گیری و استفاده در لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده کرد.
شهرستان لنده با مساحت90 هزار هکتار دارای 85هزار هکتار اراضی منابع ملی است که ازاین سطح 53هزار هکتار جنگل و 32هزار هکتار مرتع است.
شهرستان 22هزار نفری لنده در 230کیلومتری یاسوج واقع شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار