معرفی کتاب؛ نفوذ و تربیت، بررسی ساختار و بسترهای نفوذ دشمن در نهادهای تربیتی کشور

یکی از شاخص‌ترین و محبوب‌ترین اسباب‌بازی‌های فعال در زمینه نفوذ فرهنگی، عروسک‌های «باربی» است که روز به روز ابعاد گسترده‌تر و متنوع‌تری پیدا می‌کنند و حتی اخیراً در حوزه اسلام‌هراسی و تغییر فرهنگ زنان محجبه ورود پیدا کرده‌ است.
کد خبر: ۸۸۲۳۹۴۱
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱



به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج فرهنگیان، تلاشی برای شناسایی ساختارها و بسترهای نفوذ دشمن در نهادهای تعلیم و تربیتی کشور است که در قالب آن خانواده، مهدکودک، مدرسه، دانشگاه، آموزشگاه‌های خصوصی، نهادهای مردم‌نهاد، نهادهای مذهبی از قبیل حوزه و هیئات مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نفوذ در نهاد خانواده به واسطه تمرکز تبلیغاتی و رسانه‌ای روی زنان، به‌عنوان رکن تربیتی خانواده صورت می‌گیرد. بخش قابل توجهی از آثار نمایشی غربی و بخش اصلی برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای روی تغییر نقش زنان و سبک زندگی آنان متمرکز شده است. از سویی دیگر تلاش‌هایی برای نفوذ فرهنگی در زنان ایرانی، از جانب نهادهای غربی و بین‌المللی در قالب پروژه «توانمندسازی زنانِ سرپرست خانوار و روستایی» صورت گرفته است که هدف اصلی آن فرهنگ‌سازی و ایجاد تغییراتی بنیادین در سیاست، اقتصاد و فرهنگ خانواده ایرانی بوده است.

یکی از مجاری نفوذ تربیتی دشمن در کودکان، اسباب‌بازی‌هاست که نسل جدید را از سنین پایین با ارزش‌های غربی آشنا می‌کند. یکی از شاخص‌ترین و محبوب‌ترین اسباب‌بازی‌های فعال در زمینه نفوذ فرهنگی، عروسک‌های «باربی» است که روز به روز ابعاد گسترده‌تر و متنوع‌تری پیدا می‌کنند و حتی اخیراً در حوزه اسلام‌هراسی و تغییر فرهنگ زنان محجبه ورود پیدا کرده‌ است. از سوی دیگر ترویج سبک زندگی غیر اسلامی و غیر ایرانی، تخریب ارزش‌ها و باورهای اسلامی و شیعی، و تصویرسازی منفی از نهادهای نظام در بازی‌های رایانه‌ای بخش دیگری از نفوذ تربیتی دشمن از طریق بازی و سرگرمی است.

جهت دریافت نسخه دیجیتال " دریافت گزارش راهبردی نفوذ و تربیت" کاری از مرکز مطالعات راهبردی تربیت اسلامی.

تعداد صفحات: ۶۴

قطع: پالتویی

قیمت نسخه مکتوب: ۴۳۰۰ تومان

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات