فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام: هرشهیدی یک پرچم و یک نماد افتخار برای کشور است. پیشرفت و امنیت امروز مدیون امام و شهداست.امروز برای پی بردن به نیاز جامعه باید انقلاب را تحلیل کرد. زیرا هر چه رو به جلو برویم شرایط پیچیده تر خواهد شد.امام شناسی وظیفه ای برای مقابله با استکبار است.زیرا تشخیص حق از باطل سخت است.
کد خبر: ۸۸۲۰۶۶۵
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار سید صادق حسینی، فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام در یادواره بزرگ شهدای بخش زرنه که در مسجد سیدالشهداء(ع) با شکوهی وصف ناپذیر برگزار شد، اظهار کرد: تحولات جهانی را که شاهد آن هستیم و به مقابله با تمدن اسلامی برخاسته است ناشی از قدرت اسلام و حرکت ناگهانی امام(ره) است که نظم جهانی نظام سلطه را برهم زد و نگرانی غرب و استکبار و آمریکا را به دنبال داشت. وقوع انقلاب اسلامی حادثه ای عظیم در خاورمیانه در بهار 22 بهمن سال 1357 منشأ ظهور قدرت سومی در جهان شد. دنیای کمونیسم شرق به رهبری شوروی و کاپیتالیسم به سرکردگی آمریکا اجازه هیچ تحرک و جنبشی به هیچ چیزی نمی داد و هیچ کاری بدون اجازه این دو قطب اتفاق نمی افتاد. امام و یارانش با غلبه بر رژیم شاه قدرت سوم جمهوری اسلامی ایران را بوجود آوردند. امام بر شاه مستبد دیکتاتور فاسد و وابسته به امریکا غلبه کرد.

فرمانده سپاه استان ایلام افزود: تلاش امام پس از سالهای متمادی با تحمل زندان و تبعید و شهادت یاران و سختی دلدارانش بالأخره در بهمن 57 جواب داد. زیرا امام صرفاً یک انقلابی آزادیخواه نبود، بلکه یک شخصیت دینی، مردمی، اجتماعی، ساده زیست و مردم دار بود که با تکیه بر قدرت الهی و پشتیبانی مردمی پیروز شد. امام در بعد عرفان و فلسفه و حوزه های علمیه تحول ایجاد کرد. اثرات تحول امام جامعه خفته آن روز را بیدار کرد. سرمنشأ انقلاب اسلامی تحولات آن روزگار است.

سردار حسینی ادامه داد: پیشرفت و امنیت امروز مدیون امام و شهداست. هرشهیدی یک پرچم و یک نماد افتخار برای کشور است. اگر در این جلسه به انقلاب پرداخته نشود، ظلم به امام است؛ در سالگرد پیروزی انقلاب امام شناسی وظیفه ای برای مقابله با استکبار است. باید مثل یاران 57 امام و یاران دفاع مقدس بعد از انقلاب امام شناسی کرد. زیرا تشخیص حق از باطل سخت است و چه بسا در کوران حوادث بزرگمردانی دچار اشتباه شوند. پرچم در دست رهبر است. هوش و زکاوت ایرانیان در دنیا زبانزد خاص و عام اپست و این از نعمت رهبری و امام و اسلام است. یکی از وظایف امام شناسان هم مقابله با استکبار است. آنها فکر می کردند که امام تنهاست، اما ایشان ید قدرت خدا را با تمام وجود احساس می کرد. این اعتماد به نفس امام و ارتباط مستقیم وی با خدا باعث ایجاد نور ایمان و امید در قلب آحاد مردم شد. این وحدت و همبستگی 22 بهمن را خلق کرد. کنارزدن فساد و وابستگی رژیم و دیکتاتوری محض را باعث و آزادی واقعی را به ارمغان آورد.

این یادگار جبهه و جنگ تصریح کرد: امروز با اینکه نارسائی هایی وجود دارد، لکن دامن انقلاب از بدی ها و پلیدی ها پاک است. ممکن افرادی از جریانهای خاص صاحب مسئولیت شده باشند و نتوانند خواسته مردم را برآورده سازند؛ اما امام برای همه آحاد مردم بخصوص کوخ نشینان ارزش ویژه قائل بود و آنها هم پاسخ این محبت ها را می دادند. اما شرایط امروز با بهمن 57 متفاوت و فضا پیچیده است و پیدا کردن راه حق دشوار.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام خاطر نشان کرد: باعنایت خدا، هشیاری مردم و رهبری داهیانه ما از امنیت کامل برخورداریم: با اینکه پیرامون کشور آشفته است. تلاش نظام برای آسایش و معیشت و رسیدگی به نیازهای جامعه است. امروز باید انقلاب را تحلیل کنیم تا بدانیم که نیازهای جامعه چیست. هرچه رو به جلوتر برویم شرایط پیچیده و سخت تر می شود. جنگ نرم به مراتب از جنگ سخت، سخت تر است. در جبهه شعاریکی، هدف واحد، تشخیص ورود به صحنه از قبل مردم روشن بود و دست به سلاح می بردند؛ و شما مشتی از خروار بزرگ هستید. 50 شهید داده اید. 75 جانباز و 600 رزمنده و آزاده دارید. این پیام و مفهوم دارد که شهیدی از شما در تسخیر لانه جاسوسی حضوری فعال داشت. "شهید قدرت اله دلاوری" که قلب دشمن را در لانه جاسوسی نشانه رفت و بعداً در جبهه شهید شد. این یعنی اوج بالندگی و تشخیص در جنگ نابرابر.

سردار حسینی تأکید کرد: شهدا جان دادند و خون دادند تا در آرامش و امنیت زندگی کنیم. این همه رنج امام در دهه 40 و 50 برای دفاع از آبرو و حیثیت ایرانی بود برای هویتی که از دست رفته بود. اگر امروز به اذعان و اعتراف آمریکا در بین هفت قدرت برتر دنیا قرار داریم و با اینکه نه زراد خانه و نه بمب اتمی در کار است؛ جای تعجب نیست زیرا این قدرت الهی و معنوی است و قابل شمارش نیست. امام فرمود: شهداء امامزادگان عشقند. زیرا همه چیز را با خدا معامله کردند و امام هم همه هستی خود را با خدا معامله کرد و رهبری هم همینطور. اهداف انقلاب از کاستی ها و نارسائی هایی که داریم بالاتر است.

در ابتدای این مراسم نیز سرهنگ فولادی فرمانده سپاه ناحیه ایوان ضمن عرض خیرمقدم به حضار و مسئولان گفت: عظمت و اقتداری که الآن داریم و غرب از آن در هراس است مدیون امام و شهداء و رهبری است که به ما هدیه فرموده اند. باید قدر موقعیت ها را بدانیم و مسیر شهداء را مستحکمتر از گذشته ادامه دهیم. انقلاب ما جهانی و زمینه ساز ظهور است. اراده هائی می خواهد که در وجود مردم استان ایلام مشهود و نهفته است.

در این برنامه فرهنگی نماهنگ هائی در مورد شهدای مدافع حرم و درمورد آل سعود پخش شد. شاعر جوان "حمزه حیدری" نیز قطعه شعری به زبان کردی را در وصف رشادتهای جبهه و جنگ قرائت کرد و" ایرج فیلی" مداح اهل بیت نیز در وصف شهداء نوحه خوانی کرد.

لازم به ذکر است که این برنامه یادواره شهداء با تولیت حوزه مقاومت شهداء زرنه برگزار گردید.

 

 

 

ارسال نظرات