در ششمین روز از دهه مبارک فجر یادواره 32 شهید دفاع مقدس بخش ماژین از توابع شهرستان دره شهر در محل سالن صالحین حوزه مقاومتبسیج امام حسن مجتبی (ع) ماژین برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۲۰۲۱۲
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا عباسی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امیر المؤمنین (ع) ایلام که به عنوان سخنران مراسم در جمع مردم ماژین حضور یافته بود ضمن گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم گفت: انقلاب اسلامی پایه گذار یک تمدنی است که امروزه از آن به عنوان تمدن ایرانی اسلامی نام می برند. وی گفت این تمدن پایه هایی دارد که اولین رکن آن "دین" است و در رأس دین نیز اسلام ناب محمدی که همان اسلام ثقلین برگرفته از قرآن و عترت است.

حاج آقا عباسی گفت: انقلاب، قرآن و اهل بیت را به جهانیان اثبات کرد. شیعه قبل انقلاب منزوی، مظلوم و گوشه گیر بود اما امام آمد و شیعه را در دنیا اثبات کرد و امروزه شیعه منحصر به ایران و عراق نیست. از خاورمیانه تا آمریکای جنوبی و افریقا و در 5 قاره دنیا مذهب تشیع اسم دارد و باید گفت که انقلاب هم اکنون پایه گذار گفتمان نه شرقی و نه غربی در دنیاست.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امیر المؤمنین در ادامه گفت: پایه و رکن دوم این انقلاب "علم و دانش" است. وی گفت با توجه به حدیث "العلم سلطان"، علم سلطه بیگانگان را دفع میکند و منظور از علم در همه زمینه ها از جمله دین، فقاهت، اعتقادات، احکام، صنعت و ارتباطات است.

وی گفت با توجه به تمدن 7500 ساله ایران و ریشه دار بودن علم و دانش در بین ایرانیان، ایران اسلامی همواره محل تولد و پرورش دانشمندان و فیلسوفان بوده است.

حجت الاسلام عباسی در ادامه مباحث خود سومین پایه این تمدن را " آداب و رسوم اقوام، قبائل و طوایف" برشمرد که خود یک نوع سبک زندگی اسلامی است.

وی، خاطر نشان کرد این نفوذ تمدن غربی در اشکال مختلف از جمله ساختمان سازی و ترویج فرهنگ آپارتمان نشینی، نحوه پوشش و مد و لباس که امروزه داغ تر از خود غربی ها شده است و نیز بحث طب و پزشکی است که با وجود دانشمندی همچون ابن سینا که کتاب قانون او 500 سال است در اروپا تدریس می شود و نیز دیگر دانشمندان همچون زکریا رازی، عقیله خراسانی و حکیم جرجانی شاهد وابستگی پزشکی و استفاده از داروهای غربی در فرهنگ خود هستیم.

در پایان این مراسم با اهدا لوح یادبود از 32 خانواده شهید بخش ماژین تجلیل به عمل آمد.

 

ارسال نظرات