خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه رزن تأکید کرد

رویکرد ایجابی بسیج در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر

فرمانده سپاه ناحیه رزن با بیان اینکه رویکرد بسیج در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر ایجابی است نه سلبی گفت: بسیج به دنبال فرهنگ‌سازی است، تا مردم نسبت به تاثیرات شگرف این امر در جامعه آگاه شوند و خود به‌دنبال اجرای آن روند.
کد خبر: ۸۸۱۹۵۵۵
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از رزن، سرهنگ ابوالفضل برات‌زاده در همایش امر به معروف و نهی از منکر سپاه ناحیه رزن این امر مهم را بسیار ارزشمند شمرد و بیان کرد: هیچ فریضه‌ای در اسلام بالاتر از امر به معروف و نهی از منکر نیست چراکه این دو بسترساز باقی فرایض هستند.

وی با بیان اینکه رویکرد بسیج در رابطه با این فریضه الهی 95 درصد ایجابی و 5 درصد قهری است اظهار داشت : بسیج به دنبال فرهنگ‌سازی است، تا مردم نسبت به تاثیرات شگرف این امر در جامعه آگاه شوند و خود به‌دنبال اجرای آن روند.

فرمانده سپاه ناحیه رزن با اشاره به اینکه شعار بسیج در این خصوص «تذکر لسانی وظیفه همگانی» است، گفت: اولین قدم تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در پایگاه‌ها و قشرهای بسیج است.

وی ادامه داد: در گام بعدی با همفکری اعضا باید ریشه‌های منکرات جامعه شناسایی شود و در گام‌های بعدی برای از بین بردن منکرات و ترویج معروفات حرکت کنند.

* همه در امر به معروف و نهی از منکر در هر جایگاهی نسبت به هم موظف به انجام وظیفه هستند

امام جمعه شهر رزن نیز در ادامه از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان دو واجب فراموش شده یاد کرد و افزود: امام(ره) نظامی را پایه‌گذاری کردند که الهی است و برای همه چیز آداب تعریف شده ای دارد که امر به معروف و نهی از منکر و مسئول بودن مردم نسبت به یکدیگر از جمله آن است.

حجت الاسلام مولازاده با اشاره به فرمایشی از امام راحل در خصوص امر به معروف و نهی از منکر، تصریح کرد: این دو فریضه جایگاه اجتماعی نمی‌شناسد و در آن همه در هر جایگاهی نسبت به هم موظف به انجام وظیفه هستند.

وی عنوان کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر بر اساس اصول اسلام و صراحت قانون در جامعه عملی شود دیگر شاهد دست درازی به بیت المال و دیگر انحرافات اخلاقی و معضلات اجتماعی نخواهیم بود.

برای مشاهده عکس در سایز بزرگ لطفا بر روی آن کلیک نمایید.

...ابتدای گزارش 

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات