استاد حوزه:

سیره حضرت زینب کبری(س) نیاز جامعه ماست

به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زینب(س) در پایگاه ریحانه النبی(س)حوزه خدیجه کبری(س) شهرستان دشتی در حسینیه ابوالفضل(ع) همایش خانواده موفقبا حضور خوهران بسیجی و سخنرانی حجه الاسلام سید اکبر سادات برگزار شد .
کد خبر: ۸۸۱۸۲۵۰
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳
به گزارش خبرگزاری از دشتی: به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زینب(س) در پایگاه ریحانه النبی(س)حوزه خدیجه کبری(س) شهرستان دشتی در حسینیه ابوالفضل(ع) همایش خانواده موفقبا حضور خوهران بسیجی و سخنرانی حجه الاسلام سید اکبر سادات برگزار شد .

به گزارش خبرگزاری از دشتی: حجه الاسلام سید اکبر سادات در این مراسم ضمن گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت زینب (س) و دهه فجر افزود: زنان ما باید روش زندگی بزرگانی مثل حضرت زینب (س) ، حضرت فاطمه زهرا(س) حضرت خدیجه(س) و ام البنین را الگوی خود قرار دهند.

وی ادامه داد: خواهران با رعایت حجاب و عفاف ادامه دهنده راه شهدا باشند زیرا که همه شهدا به رعایت عفاف و حجاب تاکید و سفارش ویژه داشتند.

سادات اظهار کرد: شهداء در وصیت نامه های خودتوصیه ای به خواهران و خانواده خود برای حفظ حجاب داشته اند و درکنار آن حفظ حجاب زینبی را مهمترین مسئله زنان در مسیر انقلاب قلمداد کرده اند.

حجه الاسلام سید اکبر سادات تاکید کرد: حضرت زینب(س) در تمامی ابعاد زندگی یک زن نمونه بود او نه تنها خود حامی ولایت بود بلکه با تمام وجود سعی کرد فرزندانی ولایتی و پیرو امام زمان عصر خود تربیت کند.

وی با اشاره به نقش همسری و مادری زنان تصریح کرد: زنان باید این بانوی نمونه را الگوی خود قرار داده و هم در خانه همسری خوب برای مرد خود باشند وهم مادری نمونه برای فرزندانشان، و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ ننمایند.

وی افزود: اگرچه کسی نمی تواند در افق زندگی حضرت زینب(س) حرکت کند اما انسان ها باید به اندازه ظرفیت خود از سبک زندگی حضرت استفاده کنند، ایشان می توانند الگویی مناسب در زمینه های رفتار با پدر، دفاع از امام زمان، دفاع از ارزش ها، برخورد قاطع با ظلم و عرصه های دیگر همانند صبر و بردباری باشند.

حجه الاسلام سادات با بیان زندگی حضرت زینب(س) تصریح کرد: سیره حضرت زینب کبری(س) نیاز جامعه ماست و این سبک زندگی می تواند راه کاری برای نجات و جلوگیری از انهدام خانواده ها باشد، ازمهمترین شاخصه هایی الگویی حضرت زینب (س) که برای نسل امروز نیز قابل قیاس است می توان به ایثار او اشاره کرد.

وی افزود: اگر زنان ما درجامعه ایثار گر باشند می توانند محیط خانه را با تمام مشکلاتی که وجود دارد برای خود واهل خانه گلستان کنند و با رفتار و گفتار خود این مسائل را به فرزندان خود منتقل کند.

حجه الاسلام سادات در پایان از خداوند برای تمامی زنان جامعه تقوا، صبر، ولایت مداری را درخواست کرد و گفت: در این زمان ولی خدا امام زمان(عج) بوده و در نبود ایشان نواب برحق حضرت ولایت دارند، مقام ولایت مظهری از مکتب اهل بیت(ع) است؛ کسی که می خواهد از مکتب حق دفاع کند باید شاخصی داشته باشد که آن شاخص ها اولیا خداوند هستند.


ارسال نظرات