فرمانده برتر بسیج حوزه عشایری در جشنواره مالک اشتر در گفتگو با «بسیج»:

اقتصاد مقاومتی می‌تواند منجر به ارتقای سطح معیشت مردم شود

مهرداد ترانی گفت: اقتصاد مقاومتی با توجه به این نکته که دشمن تهدید اقتصادی را به عنوان راهکار خود انتخاب کرده بسیار مهم است. اقتصاد مقاومتی می‌تواند ارتقای سطح معیشت مردم را ایجاد کند.
کد خبر: ۸۸۱۷۰۹۸
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۴

مهرداد ترانی فرمانده بسیج حوزه عشایری استان لرستان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: در وضعیت کنونی از جمله مواردی که دشمنان جمهوری اسلامی روی آن پافشاری می‌کنند تحت فشار گذاشتن مسئله معیشت مردم و قرار دادن جامعه در مقابل نظام است. دشمن سعی دارد که منابع اقتصادی را محدود کرده تا از این طریق فشار بر مردم و واحدهای تولیدی را افزایش دهد و از این طریق موجبات نارضایتی از مردم را نسبت به حکومت فراهم کند.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی و پرورش واحدهای تولیدی شترمرغ یکی از اقدامات مهم توسط حوزه عشایری است افزود: احیا و راه اندازی واحدهای تولیدی از جمله عواملی است که ارتقای سطح معیشت مردم را ایجاد می‌کند. از اینرو پرورش شترمرغ که از مزیت بالایی برخوردار است و دارای توجیه اقتصادی خوبی است و چون شترمرغ قابلیت سازگاری با شرایط طبیعی و محیط های پرورشی متفاوتی را دارد؛ عشایر هم توانایی پرورش و عرضه و صادرات این پرنده را به خوبی دارند.

وی در ادامه گفت: تقویت واحدهای تولیدی یک ضرورت در اقتصاد مقاومتی است. لذا دولتمردان به دستاوردهای عشایری توجه لازم را داشته باشند. اقتصاد عشایر را به سمت اقتصاد دانش محور و متاثر از قناوری های نوین تبدیل کنند.

ترانی اضافه کرد: از اینرو اقتصاد مقاومتی با توجه به این نکته که دشمن تهدید اقتصادی را به عنوان راهکار خود انتخاب کرده بسیار مهم است. اقتصاد مقاومتی می‌تواند ارتقای سطح معیشت مردم را ایجاد و موجب رشد و پیشرفت کشور شود. مسوولان باید دقت و وسواس بیشتری در زمینه عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی داشته باشند. با توجه به اینکه قدرت خرید مردم کاهش یافته است باید بخش‌های مختلف اقتصادی، تولید داخلی، توجیه مردم صورت بگیرد.

فرمانده برتر بسیجی افزود: از جمله طرح های اقتصاد مقاومتی که اجرایی شده است می‌توان به پشتیانی از طرح های اقتصاد مقاومتی-تولید و راه اندازی واحدهای دامی- پرورش شترمرغ- ایجاد صنایع تبدیلی برای تبدیل محصولات دامی اعم از شیر و ... اشاره کرد.

فرمانده حوزه عشایری لرستان خاطر نشان کرد: تسهیلات لازم برای واجدین شرایط طرح‌های اقتصاد مقاومتی پرداخت شده است؛ صنایع تبدیلی به روستاییان و عشایر کمک فراوانی می‌کند تا با فرآوری محصولات علاوه بر خلق ارزش افزوده بتوانند تولیدات شان را در فصول گوناگون ارائه کنند. از اینرو می‌تواند سودآوری برای روستاییان و عشایر داشته و اشتغالزایی در روستا را ایجاد کند. لذا ایجاد پیوند صحیح و تنگاتنگ بین صنایع تبدیلی با محصولات تولیدی واحدهای اقتصاد مقاومتی، جهشی قابل توجه در ارزش افزوده پدید می‌آورد.

ترانی در خاتمه افزود: فعالیت در عرصه اقتصاد مقاومتی می‌تواند اشتغالزایی و افزایش تولید در حوزه های مرتبط با امنیت غذایی مردم را تامین کند.

ارسال نظرات