دبیر کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با «بسیج»:

عدم نظارت و بی درایتی های بانک مرکزی باعث ضرر مردم در موسسات کاسپین و ثامن شد

بیگلری گفت: در خصوص پرونده سپرده گذاران مؤسسه ثامن الحجج صحبتی با وزیر امور اقتصادی و دارایی داشتم و نهایتا به این پاسخ رسیدم که فعلا لایحه بودجه در دست بررسی است و اولویت با این طرح می باشد.
کد خبر: ۸۸۱۷۰۷۱
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۰

محسن بیگلری دبیر کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، در خصوص آخرین وضعیت تعاونی اعتباری ثامن الحجج گفت: در خصوص پرونده نابسامانی مؤسسات اعتباری و سرانجام سپرده گذاران مؤسسه ثامن الحجج داشتم صحبتی با وزیر امور اقتصادی و دارایی داشتم و نهایتا به این پاسخ رسیدم که فعلا لایحه بودجه در دست بررسی است و اولویت با این طرح می باشد.

وی با مقصر خواندن دستگاه نظارتی بانک مرکزی در قضیه ثامن الحجج و کاسپین، اظهار داشت: قطعا علت اصلی مشکلاتی که برای سپرده گذاران مؤسسات میزان، ثامن الحجج و اخیرا کاسپین بوجود آمده است، ضعف عملکرد بانک مرکزی است. زمانی که مدیریت درست و اصولی در کار وجود داشته باشد و مجوزهای معتبر اعطا شوند، دیگر مردم شاهد این وضعیت نابسامان نخواهند بود.

دبیر کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: اگر بانک مرکزی به جای شانه خالی کردن از تعهدات خود، در برخورد با یک مؤسسه اعتباری غیر مجاز درایت به خرج می داد امروز هزاران سپرده گذار بیچاره و آواره نمی شدند.

وی بی اعتباری نظام بانکی در بین مردم را از جمله تبعات این معضل دانست و گفت: مردم امروز دیگر نمی توانند با اطمینان خاطر حتی در بانک های قدیمی و معتبر سپرده گذاری کنند و به ناچار پول خود را در مسیرهای دیگری سرمایه گذاری می کنند که این برای آینده نظام بانکی کشور خطرناک است.

بیگلری به مشکلات مؤسسه مالی و اعتباری کاسپین نیز اشاره کرد و افزود: در پرونده ثامن الحجج ادعای بانک مرکزی بر فعالیت بدون مجوز این مؤسسه بود اما امروز کاسپین که هنوز یک سال از صدور مجوز آن نمی گذرد هم به وضعیت تقریبا مشابه ثامن الحجج گرفتار شده است؛ هر روزه سپرده گذاران این مؤسسات به ما مراجعه کرده و از ما پاسخ می خواهند، این افراد وضعیت معیشتی خوبی ندارند و مسئولین امر هم توجهی ندارند.

ارسال نظرات