فرمانده برتر جشنواره مالک اشتر در گفتگو با «بسیج»:

اقتصاد مقاومتی را باید در بنیان خانواده اجرایی کنیم

سیمین سمیعی با بیان اینکه باید اقتصاد مقاومتی را در بنیان خانواده اجرایی کنیم افزود: خانواده همان نقش جمعی است که در اقتصاد مقاومتی دیده می‌شود.برای تحقق اقتصاد مقاومتی در خانواده برنامه ریزی داشته باشیم.
کد خبر: ۸۸۱۶۳۱۴
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۷

 سیمین سمیعی فرمانده برتر پایگاه فاطمه الزهرا(س)  بسیج طلاب ناحیه بروجرد استان لرستان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید در قالب دو نقش فردی و جمعی به آن پرداخته شود. در نقش های فردی هر فرد به فراخور عضویتش در اقشار و گره‌های مختلف می‌تواند یک نقش مشخصی را تعریف کند مثلا یک کاسب، یک دانشجو، یک کارگر، یک کارمند، یک خانم خانه دار، یک فرمانده بسیج، و ...از اینرو می‌توانیم بگوییم که هر ایرانی یک نقش در اقتصاد مقاومتی دارد که باید به درستی آن نقش را پیدا و به خوبی ایفا کند.

وی با بیان اینکه باید اقتصاد مقاومتی را در بنیان خانواده اجرایی کنیم افزود: خانواده همان نقش جمعی است که در اقتصاد مقاومتی دیده می‌شود. لذا باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی در خانواده برنامه ریزی داشته باشیم تا بتوانیم در مقابل دشمنی که قبلا آن را شناختیم مقاومت کنیم.

سمیعی در ادامه بیان داشت: برنامه ریزی اقتصاد مقاومتی نیز شامل دو بعد اصلاح الگوی مصرف و ثروت آفرینی است. یک وظیفه مهم در خانواده این است که توجه به فرهنگ اقتصادی داشته باشیم. فرهنگ اقتصادی شامل مباحث تربیت اقتصادی است که در هر خانواده باید آن ها را جدی و فراگرفت .به آن ها عمل کرد و در نهایت این مباحث تربیتی را به سایر اعضای خانواده خصوصا کودکان منتقل کرد. باید مصرف گرایی در هر خانواده ایرانی کمتر شود و به نوعی خانواده را آماده تحقق اقتصاد مقاومتی کنیم از مصرف کالای خارجی پرهیز کنیم. هر فردی به عنوان  مصرف کننده ایرانی نباید سراغ مصرف کالای خارجی برود. تقاضای جنس خارجی، ماشین و لباس خارجی نکند.

فرمانده برتر جشنواره مالک اشتر از علل موفقیت پایگاه بسیج فاطمه الزهرا (س) لرستان اینچنین گفت: پایگاه مربوط به فعالیت های خاص بسیج طلاب بوده و تداوم بخشی سیره شهدا یکی از مسئله های باارزش است که در این راستا اقدام به برپایی نمایشگاه‌های شهدا داشته ایم و به این نکته ارزنده توجه داریم که بازخوانی و بررسی وصیت نامه شهدا حاوی نکات آموزنده است و باید به عنوان الگوهای درسی درنظر گرفته شود؛ خواندن وصیت نامه شهدا  به اندازه 50 سال عبادت است.

سمیعی خاطر نشان کرد: بسیج نقش اساسی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد، هر فرد بسیجی باید الگوی رفتاری در تحقق اقتصاد مقاومتی باشد؛ باید رفتار اعتقادی ما به نحوی باشد که در بحران اقتصادی مواجه شده بتوانیم با برنامه ریزی های مشخص، کمترین صدمه اقتصادی را ببریم. نهایت صرفه جویی را داشته باشیم همانگونه که در مدیریت اقتصادی از بنیان خانواده مان دفاع می‌کنیم. باید مدیریت بهینه اقتصادی در پایگاه بسیج را هم داشته باشیم. از اینرو هماهنگی‌های لازم انجام شود تا استفاده بهینه شکل بگیرد.

وی در خاتمه افزود: در پایگاه گفتمان‌های مختلفی را داریم که مبحث اقتصاد مقاومتی یکی از مهمترین مباحثی است که برای اعضای  پایگاه ارائه می‌شود. استفاده از کالای ایرانی ضروری است و باید مربیانی اقتصاد مقاومتی را به اعضای پایگاه های بسیج آموزش دهند.

ارسال نظرات