انتقادات عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از جشنواره موسیقی فجر در گفتگو با «بسیج»:

جشنواره ای که ارزش ها را زیر سوال ببرد مورد تایید نیست

مسعودی گفت: مسئولان برگزاری جشنواره های مختلف مخصوصا جشنواره ای که به نام فجر و به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی انجام می شود باید از جهت حفظ ارزش های نظام و اسلام و فرهنگ ناب ایرانی اسلامی بیشتر حساس باشند.
کد خبر: ۸۸۱۴۳۶۶
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵
اصغر مسعودی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به جشنواره موسیقی فجر گفت: نکته مهمی که در رابطه با جشنواره ها باید در نظر گرفت بحث رعایت موازین شرعی است.

وی افزود: مباحثی که در مورد کنسرت همیشه مطرح می شد نشان داد که بحث اصل کنسرت هدف نبوده بلکه آن حواشی بوده که در اجرای کنسرت پیش آمده است. بنابراین مسئولین در برگزاری جشنواره ها ملزم هستند که رعایت مسائل جانبی از جمله حفظ ارزش ها را داشته باشند چون ما نگاهمان به موسیقی، موسیقی سنتی و اسلامی ایرانی است که بیانگر تمدن و فرهنگ اسلامی و بسیاری از مسائل اجتماعی در قالب موسیقی باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: اگر همین موسیقی فرهنگ اصیل اسلامی ما را زیر سوال ببرد قطعا مورد تایید نیست و مسئولان برگزاری جشنواره های مختلف مخصوصا جشنواره ای که به نام فجر و به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی انجام می شود باید از جهت حفظ ارزش های نظام و اسلام و فرهنگ ناب ایرانی اسلامی بیشتر حساس باشند.

مسعودی با اشاره به خالی بودن خیلی از سالن ها در جشنواره موسیقی فجر در حالی که عده ای کنسرت را دغدغه مردم می دانستند اظهار داشت: متاسفانه باید بگوییم امروز دغدغه اصلی عموم مردم معیشت و بی کاری است. قطعا دغدغه عموم مردم نه موسیقی است و نه کنسرت بلکه اشتغال و معیشت مشکل و دغدغه مردم ماست وقتی نان نباشد کسی به فکر کنسرت نیست مسئولان باید در راستای مسائل مورد نیاز مردم گام بردارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار