عضو سابق کمیسیون اقتصادی در گفتگو با «بسیج»:

دلار تا مرز 5هزار تومان می رسد

نکو گفت: اگر دولت کمی سست بگیرد دلار تا 5 هزار تومان افزایش می یابد دولت با زور نمی توان قیمت دلار را در رقم خاصی نگه دارد.
کد خبر: ۸۸۱۳۴۱۸
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶

ابراهیم نکو، عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، در پاسخ به این سوال که افزایش قیمت دلار در بازار تعمدی است؟ گفت: در دوره های مختلف چه در دولت فعلی و چه در دولت های قبل شاهد کاهش اقتدار پول ملی بوده ایم و لذا افزایش قیمت دلار چیزی نیست که به راحتی پایین بیاید از طرفی این جنگ پولی در دوران تحریم ها در مقاطع مختلف شکل گرفت و و اقتدار پول ما را تحقیر کرد.

وی افزود: اگر دولت کمی سست بگیرد دلار تا 5 هزار تومان افزایش می یابد دولت با زور نمی توان قیمت دلار را در رقم خاصی نگه دارد بلکه با سیاست های پولی می شود این کار را به تدریج انجام داد.

عضو سابق کمیسیون اقتصادی گفت: وقتی واردات ما به صورت غیر منطقی و با هزینه بالا و از طرفی صادرات ما با ارزش کمتری انجام می شود نمی توان انتظار کاهش قیمت دلار را داشت.

وی افزود: اگر دولت صادرات را افزایش دهد می تواند تعادلی را ایجاد کند و با توجه به شرایط فعلی امکان اینکه ما یک باره شاهد کاهش قیمت دلار باشیم، بعید به نظر می رسد؛ یکی از راه هایی که می تواند نرخ دلار را کاهش دهد تزریق دلار در جامعه ما است و در شرایط فعلی امکان پذیر نیست.


ارسال نظرات
آخرین اخبار