شهردار زرند در مراسم تجلیل از آتش نشانان :

آتش نشانان ،قهرمانان ملی و مظهر از خودگذشتگی و ایثارهستند

تلاش آتش نشانان برای حفاظت از جان و مال مردم کمتر از جهاد دوران طلائی جنگ ۸ ساله نیست و قدر مسلم اینکه نزد خداوند متعال این حماسه و همت مورد ستایش است.
کد خبر: ۸۸۱۲۴۵۰
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج درکرمان؛  به دنبال حادثه دلخراش ساختمان پلاسکو وبه شهادت رسیدن ماموران آتش نشانی به همت مدیر مسئول هفته نامه صدای شهر و مرکز سلامت و روان مهرآفرین آئین نکوداشت و تجلیل از آتش نشانان با حضور مهندس نورالدینی معاون فرمانداری و مهندس محمدی شهردار و تنی چند از ،مسئولین واصحاب رسانه شهرستان زرند با حضور در ایستگاه آتش نشانی با پرسنل آتش نشانی این شهرستان ابراز همدردی کردند.


در ادامه  این دیدار مهندس محمدی شهردار زرند ضمن گرامی داشت یاد و خاطر شهدای آتش نشان ساختمان پلاسکو تهران و تقدیر و تشکر از اقدام نیکو و پسندیده هفته نامه صدای شهر و مرکز مهر آفرین زرند از آتش نشانا ن ، مظهر از خودگذشتگی و ایثار یاد کرد گفت:آتش نشان ها مجموعه ای از   افراد هستند که جان خود را در طبق اخلاص قرار می دهند و هستی خود را وقف جامعه می نمایند تا برای ایمنی جامعه گام بردارند وی تصریح کرد : آتش نشانی شغل شریف و ارزشمندی است که با فداکاری و از خودگذشتگی و ایثار عجین شده است و بی شک خدمات این عزیزان در لحظات حساس حوادث، هرگز از یاد و خاطره نجات یافتگان از حادثه زدوده نخواهد شد .
منتخب شورای شهر زرند : با بیان این نکته که آتش نشان، فرشته نجاتی است که در لحظات سخت حوادث به یاری هم نوعانش می شتابد ا فزود : بارها اتفاق افتاده است که آتش نشانی در جریان نجات سایر انسانها جان خویش را در معرض خطر قرار داده و با ایثار و فداکاری مثال زدنی در نجات حادثه دیدگان از هیچ کوششی فروگذار نمی کند که حقیقتا جای قدردانی و تجلیل دارد و این تلاش آتش نشانان برای حفاظت از جان و مال مردم کمتر از جهاد دوران طلائی جنگ ۸ ساله نیست و قدر مسلم اینکه نزد خداوند متعال این حماسه و همت مورد ستایش است.
شهردار زرند تصریح کرد: فرهنگ سازی   و آموزش دو مقوله مهم در زمینه آمادگی خانواده ها برای مقابله با حوادث و بلایا می باشد که با توجه به اینکه شهر زرند بسوی قطب صنعتی شدن پیش می رود باید بستر و زمینه برای آموزش همگانی خانواده ها در جهت پیشگیری از بروز حوادث مختلف و حفاظت از سرمایه های ملی توسط مسئولین ذی ربط فراهم شود .
مهندس محمدی :  در ادامه خواستار چاره اندیشی فرمانداری زرند در خصوص مشکلات اتش نشانی در روستاهای دور افتاده شد و گفت:متاسفانه عدم وجود خودروی آتش نشانی در روستاهای زرند باعث شده است تا این مرکز در زمان خدمات دهی به این مناطق با مشکلاتی مواجه شود.
وی گفت:با توجه به صنعتی شدن شهر زرند لازم است ضمن نظارت کامل بر ساخت و سازها و بالابردن ضریب ایمنی بایستی لوازم و تجهیزات به روز و مدرن در اختیار این کارخانجات یا آتش نشانی شهرداری قرار گیرد تا در زمان بحران بتوانند گره گشای  مشکلات وحوادث در آینده باشند .
 
وی در خاتمه :آتش‌سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو تهران را حادثه‌ای بسیار تلخ و فراموش ناشدنی دانست و گفت: در این بین شجاعت و از خودگذشتگی آتش‌نشانان کشور عزیزمان را با هیچ واژه‌ای نمی‌توان توصیف کرد چرا که جانفشانی این ایثارگران با مقام شهادت یکی است غم بازماندگان این حادثه را غم تمام کارکنان شهرداری‌های کشور دانست و تصریح کرد: همراهی و همدلی مردم قدرشناس ایران اسلامی بویژه امت شهیدپرور زرند در طی چند روز ستودنی است .
درادامه این مراسم بیاد ماندنی آقای مومنی مدیر ایستگاه آتش نشانی زرند با ارائه گزارشی از اقدامات و ماموریت های این مرکز امداد نجات خاطرنشان کرد: در حال حاضر ایستگاه آتش نشانی زرندازتجهیزات خوبی برخوردارمی باشد  که در کنار کادر مجرب سرعت عمل، دقت، و نظم و انضباط را در مقابله با حوادث و اتفاقات  در دستور کار خود قرار داده علی رغم کمبودها و مشکلاتی که داریم  بیاری خداوند باریتعالی و مساعدت های شهردار محترم  خوشبختانه در این زمینه تاکنون مشکل خاصی وجود نداشته است .
شایان ذکر است موسسه سلامت روان مهر آفرین و هفته نامه صدای شهر نیز با اهداء گل و روشن کردن شمع یاد و خاطره ی اتش نشا نان را گرامی داشتند
ارسال نظرات