فرمانده برتر بسیجی در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد

برای آزاد سازی دارایی های مسدود شده شوی تبلیغاتی به راه انداخته اند

محسن خیرآبادی گفت: مسئولان گزارشات شفافی از آزادسازی دارایی‌های مسدود شده ایران ارائه نداده اند. آنچه که دولت در نظر گرفته تبلیغات رسانه ای است که عملکرد نامناسب را با تشویش در اذهان عمومی از بین ببرد.
کد خبر: ۸۸۱۲۰۵۰
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۴

محسن خیرآبادی فرمانده پایگاه شهدای فلسطین سبزوار به عنوان فرمانده برتر جشنواره مالک اشتر در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: دولت گزارشات شفافی از آزادسازی دارایی‌های مسدود شده ایران ارائه نداده است. آنچه که دولت در نظر گرفته تبلیغات رسانه ای است تا بتواند عملکرد نامناسبی که با شرکت های آمریکایی و اروپایی داشته است را با انحراف اذهان عمومی از بین ببرد.

وی با بیان اینکه چگونگی وضعیت مالی خزانه ملی مشخص نیست افزود:دولت باید شهامت بیان واقعیات گزارشات اقتصادی برجام را داشته باشد چرا که خزانه بی‌پول نشان دهنده این است که دولت نتوانسته وعده های خود را عملیاتی کند . چنانچه از خزانه ملی برای تبلیغات و تاثیر گذاری برجام هم پول برداشت کرده است. این در حالیست که برای خزانه خالی نباید تبلیغات شکل بگیرد و جامعه را در شوک قرار دهد.

خیرآبادی بیان داشت: دولت نباید نسبت به دارایی‌های ملی، بی انصافی به خرج دهد. از آنجایی که  کشورمان از شرایط مالی بدی برخوردار نیست که دولت قصد دارد فعال سازی اقتصاد را وابسته به برجام و آزادشدن دارایی‌های مسدود شده در نظر بگیرد. اقتصاد ایران به دلیل متنوع تر بودن آسیب کمتری نسبت به سایر کشورهای خاورمیانه از افت قیمت نفت متحمل شده است.

به گزارش خبرگزاری بسیج، کارشناسان اقتصادی بر این باورند که توسعه مالی یک عامل مهم در توسعه اقتصادی موجود کشورمان محسوب می‌شود. با وجود این ایجاد نهادهای مناسب و موثر در توسعه مالی امری دشوار بوده و نیاز به تکامل نهادها و انطباق آنها با شرایط داخلی زمان بر است. نهادهایی که حقوق مالکیت قوی و مستحکم، نظام قانونی موثر، نظام مالی سالم و کارآمد را برقرار و محفوظ می‌دارند. لذا ضروری است نهادهایی برای رشد اقتصادی ناشی از آزادسازی دارایی‌های مسدود شده در نظر گرفته شود که کشورمان را قادر به تخصیص سرمایه  به بهره ورترین شکل آن بسازند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار