درجلسه هفتگی جوانان عاشورائی اشکفتک بیان شد؛

دشمن ازفضای مجازی برای سست کردن ایمان جوانان استفاده می کند

حجت الاسلام پناهی درجمع جوانان اشکفتک گفت:دشمنان اسلام ناب از فضای مجازی برای سست کردن ایمان جوانان استفاده می کند.
کد خبر: ۸۸۱۱۰۹۹
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛جلسه هفتگی نوجوانان و جوانان عاشورائی هیأت رزمندگان اسلام اشکفتک با حضور پرشور نوجوانان برگزار شد.

دراین مراسم حجت الاسلام مرتضی پناهی با اشاره به اهمیت دادن به کودکان و گفت:پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام توجه ویژه به کودکان و تربیت ایشان داشتند.

وی با اشاه به داستانی از پیامبر اعظم صلوات الله علیه وآله وسلم و مواجه آن حضرت با کودکانی که در کوچه بازی می کردند و از رحمت العالمین خواستند تا با کودکان هم بازی شود اشاره کرد و افزود: پیامبرگرامی اسلام دعوت کودکان را اجابت کرد و برای عزیمت به مسجد و اقامه نماز جماعت با چند گردو نظر کودکان را جلب و از آنان خداحافظی کرد.

حجت الاسلام پناهی به توطئه های استکباری اشاره کرد و ادامه داد: باید مراقب باشیم دشمنان اسلام ناب از فضای مجازی برای روبودن ایمان جوانان استفاده می کند، از ایمانمان حراست کنیم و دین وآخرت خود را به آسانی از دست ندهیم.

وی به اسامی روز قیامت اشاره کرد و گفت: یکی از اسامی روزهای قیامت "یوم الحسرت" است که انسان تازه متوجه می شود چه چیز گرانبهایی را از دست داده و به جای آن چی دریافت کرده است.

حجت الاسلام پناهی با بیان مثالی اظهارداشت: وقتی ماهی گیر قلاب را داخل آب می اندازد، ماهی بخاطر اندک غذای سر قلاب خود را اسیر می کند،هنگامی که از دریا و یا اقیانوس خارج می گردد،تازه متوجه می شود که اقیانوس را از دست داده ، زندگی را از دست داده است ، خدا نکند که ماهم اینطور باشیم که با گناه کردن و کارهای دیگر ایمانمان را به دنیا بفروشیم.

وی با استفاده از آیات نورانی قرآن مجید گفت: در قرآن بیان شده است که افراد پاک با انسانهای پاک و بدها با بدها همنیشی می کنند ،باید کاری کنیم که در دنیا و آخرت همنشین اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام وحضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام باشیم.

حجت الاسلام پناهی به جوانان و نوجوانان سفارش کرد: در سن جوانی باید به اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام محبت بیشتر داشته باشیم تا بشود منبع تربیت ماها ، کسی که محبت اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام را فهمیده و درک کرده اگرخطای کرد خیلی سریع متوجه می شود که چه خطای کرده و چیزی ارزشمندی را از دست داده است.

وی به اهمیت امر به معروف ونهی از منکر و کمک به دیگران اشاره کردو گفت: ما باید به هم نوع خود کمک کنیم و نباید بگویم به ما ربطی ندارد، اگر دیدیم رفیقمان دارد مسیر را اشتباه میرود باید کمکش کنیم .

حجت الاسلام پناهی به فرمایش حضرت علی علیه السلام اشاره کرد و افزود: از امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام پرسیدند رفیق یعنی چه ؟ آن امام همام فرمودند :یعنی کسی که در راه حفظ دینت تو را همراهی کند.

تلاوت ترتیل سوره مبارکه یاسین ،قرائت زیارت عاشورا،روضه خوانی و سینه زنی از دیگر برنامه های جلسه هفتگی نوجوانان و جوانان عاشورایی هیأت رزمندگان اسلام اشکفتک بود.

ارسال نظرات