مدرس دانشگاه در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد

سیاست های اشتباه دولت عامل کاهش جمعیت

بسیج گفت: سیاست های غلط دولت در تشویق و ترغیب خانواده های کم جمعیت نیز در روند کاهش جمعیت و عدم تمایل خانواده های ایرانی به داشتن فرزند بیشتر بسیار موثر بوده است.
کد خبر: ۸۸۰۵۸۹۲
|
۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱

احمدرضا بسیج استاد دانشگاه و مسئول بسیج اساتید چهار محال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به عدم تمایل زوج ها به فرزند آوری و دلایل آن اظهار داشت: متأسفانه سبک معماری غلط تقلیدی که در کشور ما یعنی خانه های آپارتمانی و کوچک رایج شده امکان داشتن فرزند بیشتر را از خانواده های ایرانی گرفته است.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی فعلی کشور و تاثیر آن بر عدم تمایل خانواده ها به فرزند بیشتر افزود: باید اذعان کنیم که مسائل اقتصادی و دشواری های تامین هزینه های زندگی برای مردم مانع ازدیاد جمعیت شده است، به عنوان نمونه آموزش باید برای آحاد جامعه رایگان باشد اما متاسفانه مدارس شهریه می گیرند و همین مسئله به کاهش جمعیت دامن می زند.

مسئول بسیج اساتید چهار محال و بختیاری بالا رفتن سن ازدواج و شاغل بودن پدر و مادرها را نیز یکی از عوامل کاهش فرزندآوری خانواده ها دانست و خاطر نشان کرد: در حال حاضر جوانان به دلیل مشکلات موجود بر سر راه ازدواج آنها در سنین بالا ازدواج می کنند و معمولا بعد از ازدواج هم هر دو شاغل می شوندکه این مسئله آسیب زا است.

این استاد دانشگاه در خاتمه گفت: سیاست های غلط دولت در تشویق و ترغیب خانواده های کم جمعیت نیز در روند کاهش جمعیت بسیار موثر بوده است.


ارسال نظرات
آخرین اخبار