امام جمعه اهرم:

22 دی ماه نماد شکست آمریکا در مقابل ایران است

امام جمعه اهرم گفت: روز 22 دی ماه نماد شکست دیگری برای آمریکا در مقابل جمهوری اسلامی ایران است که به عنوان یک روز پرافتخار برای همیشه در تاریخ ایران و استان بوشهر ثبت و ماندگار شده است.
کد خبر: ۸۸۰۳۸۹۳
|
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج ازتنگستان، حجت‌الاسلام عیسی راستگو در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اهرم اظهار داشت: 17 دی ماه سالروز اجرای توطئه استعماری کشف و حذف حجاب به دستور رضاخان پهلوی در سال 1314 است.

وی اضافه کرد: رضاخان وقتی اقدامات آتاتورک برای غربی کردن جامعه ترکیه مشاهده کرد تصمیم گرفت این طرح در ایران هم اجرا کند که با مخالفت و مقاومت مردم و علمای شیعه روبه‌رو شد، پیامد آن ایجاد قیام‌هایی متعدد و کشتارهای زیاد در واکنش به اجرای این طرح استعماری کشف حجاب رضاخان در ایران بوده است.

امام جمعه اهرم عنوان کرد: اگرچه قانون کشف حجاب به طور رسمی و آشکارا در ایران اعلام شد و هرجا خانمی با چادر می‌دیدند آن را از سرش می‌کشیدند اما با مقاومت مردم متدین و علمای شیعه، این طرح شکست خورد و شاه و هم‌پیمانانش دریافتند روشنفکری به این معنا که از سرتا نوک پا غربی شویم در ایران جایگاهی ندارد.

راستگو بیان کرد: حضرت امام (ره) تأکید می‌کردند که استعمارگران به سراغ زنان آمدند زیرا می‌دیدند زنان در راستای ایجاد مشروطه و پس از آن نقش برجسته‌ای در جامعه ایفا کردند.

وی ادامه داد: دیدار و مشاهدات رضاخان از ترکیه دلیل کشف حجاب نبود بلکه موضوع نتیجه برنامه‌ها و توطئه‌های حساب شده استعمار انگلیس علیه ملت ایران بود تا بتوانند زنان را که نیمی از جمعیت جامعه و تربیت‌کننده نیمی دیگر هستند به انحراف و تضعیف در عقاید بکشانند.

امام جمعه اهرم عنوان کرد: قیام علیه کشف حجاب به کل کشور سرایت و به یک قیام همگانی علیه توطئه استعماری رضاخانی مبدل شد که آیت‌الله حسین قمی از قم به تهران مهاجرت و گفت می‌روم به رضاخان درباره کشف حجاب تذکر می‌دهم که دست بردارد و اگر نخواست و گوش نداد او را خفه می‌نمایم که این وضعیت نشان می‌دهد علمای شیعه این قدر قادر و قاطع بودند.

راستگو با اعلام اینکه اگر هزاران نفر هم از مردم در راه از بین بردن این توطئه استعماری رضاخان کشته می‌شدند ارزش حفظ حجاب را داشت گفت: در قیام خونین مسجد گوهر شاهد مشهد‌، هزاران نفر از مردم بی‌گناه در این مسجد به خاک خون کشیده شد که این حادثه به مردم ایران ثابت کرد مدرنیته و ترقی مورد نظر غرب هرگز با اعتقادت و دیانت ملت عزیز و متدین ایران اسلامی سازگاری ندارد.

وی اضافه کرد: نتیجه این قیام، قیام‌های بعدی مردم و زنان پرشور محجبه در تظاهرات بر ضد رژیم شاهنشاهی بود که منجر به سکوت این نظام فاسد پهلوی در ایران شد.

امام جمعه اهرم ادامه داد: زنان جامعه اسلامی به هوش باشند که این حجاب به آسانی به دست نیامده که به آسانی از دست برود، شاید آن روز استعمار با ابزار خشونت وارد شد که چادر و حجاب را از سر زنان مسلمان ایرانی بردارد اما امروز اندیشه‌های استعمار و رضاخانی در قالب جنگ نرم و به صورت نوین و برنامه‌ریزی شده از طریق ماهواره، اینترنت و فضاهای مجازی وارد جامعه و خانه‌های ما می‌شود که لازم است خانواده‌های عزیز و پدران و مادران جامعه اسلامی متوجه و به هوش باشند.

وی گفت: هرچند رضاخان در چنین روزی این قانون را تصویب و تلاش کرد چادر و حجاب از سر زنان و بانوان ایران اسلامی بردارد اما مردم به میدان آمدند و خون دادند تا از این عرصه مواظبت، پاسداری و حافظت کنند.

راستگو ادامه داد: امیدوارم همه ما و هم مردم و خانواده‌های کارگزاران نظام اسلامی به وصیت حضرت امام ره توجه کنند و پاینده باشند که فرمودند احکام اسلامی در جمهوری اسلامی اجرا شود.

وی ادامه داد: قطعاً یکی از مصادیق عفت زنان ایرانی و اسلامی همین مسئله حجاب است که هم مردم متوجه باشند و هم مسئولان و کارگزاران نظام اسلامی باید مد نظر قرار دهند.

وی عنوان کرد: روز دوشنبه مصادف با دهم ربیع‌الثانی مصادف است که با وفات کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) است که این روز را خدمت امت اسلامی ایران و همه شما نمازگزاران تسلیت عرض می‌کنم.

امام جمعه اهرم ادامه داد: در آستانه 22 دی ماه سالروز بازداشت سربازان متجاوز آمریکایی به آب‌های سرزمین جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس هستیم که این روز پرافتخاری برای ملت ایران، برای استان بوشهر، نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و علی‌الخصوص نیروی دریایی سپاه پاسداران استان بوشهر است که این روز را به محضر همه ملت ایران و هم استانی‌های عزیز و همه شما نمازگزاران شهرستان تنگستان تبریک عرض می‌کنم.

وی افزود: برخی از نیروهایی که در این عملیات حضور داشتند از فرزندان تنگستان بودند که کار بسیار با ارزش و پرافتخاری انجام دادند و این روز پرافتخار برای همیشه در تاریخ ملی ایران و تاریخ استان بوشهر ثبت و ماندگار خواهد ماند و نماد شکست دیگری برای امریکا در مقابل جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.   

انتهای پیام

ارسال نظرات