رونق صنایع کوچک راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی است

شهروند منوجانی گفت: یکی از مهمترین ارکان تحقق سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، رونق و توسعه صنایع کوچک است و زمانی که تولید افزایش یابد، اشتغال ایجاد و رکود از بین می‌رود.
کد خبر: ۸۸۰۳۰۶۴
|
۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲
به گزارش " خبرگزاری بسیج در کرمان،  اقتصاد مقاومتی راهگشای مشکلات و راه کار برون‌رفت از معضلات اقتصادی کشور است  ویکی از بخش های که در تحقق شعار سال نقش دارد راه اندازی صنایع کوچک تبدیلی است.
 
با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل” باید نگاه عمیق تری به صنایع تبدیلی داشت و  تقویت و  راه اندازی صنایع تبدیلی یکی از بهترین روش های توسعه اشتغال ، افزایش درآمدها در مناطق شهری و روستایی و راهی  موثر برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.
 
هر شهرستانی ظرفیت خاصی در خصوص رونق اقتصاد مقاومتی دارد و اگر شهرستان های جنوب کرمان را در نظر بگیریم در بحث کشاورزی ،دامداری و گیاهان دارویی زمینه مناسبی برای توسعه اقتصاد مقاومتی هستند اما در صورتی که حمایت های ویژه در این بخش صورت بگیرد.
 
یکی از شهروندان منوجانی در این رابطه به خبرنگار ما می گوید: یکی از مهمترین ارکان تحقق سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، رونق و توسعه صنایع کوچک است و زمانی که تولید افزایش یابد، اشتغال ایجاد و رکود از بین می‌رود.
وی افزود: در شهرستان های جنوبی به علت کمبود صنایع تبدیلی ،کشاورزان مجبور می شوند محصولات خود را با قیمت پایین به دلالان بفروشند که در این زمینه کشاورز متضرر می شود و اگر صنایع کوچک تبدیلی رونق پیدا کند  قیمت تمام شده و کاشت و داشت و برداشت بهبود پیدا می کند و زمینه فروش راحت تر محصولات کشاورزی فراهم می شود.
 
زارعی شهروند منوجانی می گوید:صنایع کوچک نقش بسزایی در ایجاد سرمایه گذاری و اشتغالزایی دارند و در پویایی و تحرک بخش خصوصی موثرند.
 
وی افزود:منوجان یکی از شهرستان های حاصلخیز برای رشد گیاهان دارویی است که  با گسترش صنایع تبدیلی می‌توان سود حاصل از این محصولات را چند برابر و ایجاد اشتغال کرد.
شهروند دیگری می گوید:توجه به صنایع کوچک همانگونه که در بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز مستقیماً به آن اشاره و تأکید شده راهی مطمئن برای بهبود شاخص‌های صنعتی و اقتصادی و توسعه و تثبیت اشتغال است.
 
وی بیان کرد: صنایع تبدیلی با افزایش ماندگاری محصولات کشاورزی در طول سال این محصولات را بصورت فراوری شده به بازار عرضه می کند که این فرایند منجربه افزایش تولید نیز می شود .
 
در مجموع توجه به صنایع کوچک و متوسط گام مهم در تحقق شعار است و  با راه اندازی و ایجاد صنایع کوچک تبدیلی در بخش کشاورزی، باغی و بسته بندی محصولات کشاورزی می توان در تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال نقش بسزای داشت و ازآنجای  که اقتصاد مقاومتی نیز به دنبال کاهش بیکاری، افزایش تولید و اقتصادی پویا است؛ از این رو تقویت این صنایع کوچک می تواند نقش به سزایی در تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشد.



صبح منوجان

ارسال نظرات