مسوول بسیج حقوقدانان شهرستان زابل در گفتگو با «بسیج»:

ده هزار میلیارد دلار آزاد شده، تاثیری در سفره معیشتی مردم ایجاد نکرد

سعید غفاری با بیان اینکه دولت باید گزارش شفافی از سرنوشت پول‌های آزاد شده ارائه دهد افزود: ده هزار میلیارد دلار پول آزاد شده وارد کشور شده است و تاثیری در سفره معیشتی مردم ایجاد نکرده است.
کد خبر: ۸۷۹۹۴۸۳
|
۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰

سعید غفاری مسوول بسیج حقوقدانان شهرستان زابل در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به سرنوشت نامعلوم هزینه کرد ده هزار میلیارد دلار پول بلوکه شده توسط دولت یازدهم اظهار داشت: متاسفانه دولت عزم جدی برای اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی ندارد؛ رهبری معظم انقلاب هم بارها تاکید به این مهم داشتند تا درون محوری اقتصاد را مدنظر قرار دهیم و مصرف کالاهای داخلی را مدنظرمان قرار دهیم چراکه این روش مقابله با نفوذ دشمن در عرصه حاکمیت اقتصاد استعماری است.

وی با بیان اینکه دولت باید گزارش شفافی از سرنوشت پول‌های آزاد شده ارائه دهد افزود: قرار بر این بوده است تا در سال‌های اخیر تحریم‌ها برداشته شده و مبالغ هنگفتی از سرمایه کشورمان آزاد شود تا دولت این میزان را برای معیشت اقتصادی مردم بکار گیرد. این در حالی است که ده هزار میلیارد دلار پول آزاد شده وارد کشور شده است و تاثیری در سفره معیشتی مردم ایجاد نکرده است.

غفاری بیان داشت: با وجود اینکه از ادعا بودن شعارهای اقتصادی دولت برای انتخابات ریاست جمهوری آگاه بوده و یقین به خواب و خیال بودن آن داشتیم ولی این فرصت در اختیار دولت قرار داده شد تا به وعده‌های اقتصادی خود عمل کند و یکی از موارد هم آزادسازی پول‌های بلوکه شده بوده است که همچنان سرنوشت نامعلوم دارد. دولت تاکنون گزارش شفافی از آن ارائه نکرده و مشخص نیست دولت این میزان پول را در چه مسیری هزینه کرده است.

وی گفت: بنده اعتقاد دارم که نگاه دولت به درون کشور و توانایی و توانمندی داخلی نبوده و همچنان نگاه وابستگی به غرب و شرق را در نظر دارد . این خلاف تاکیدات رهبری معظم انقلاب است. در حالیکه تنها راهبردیپیش‌برنده اقتصادی کشورمان، اقتصاد مقاومتی است که با تفکر بسیجی هدایت و رهبری شود.

مسوول بسیج حقوقدانان شهرستان زابل در ادامه خاطر نشان کرد: عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی در راستای کاهش هزینه‌های غیر ضروری و پرهیز از تجمل گرایی و اسراف در سازمان‌ها و دستگاه های اداری الزامی به نظر می‌رسد . صرف منابع مالی در تولید به جای مصرف، مبارزه با فساد مالی، شناسایی قوت‌ها و ضعف‌ها، برنامه ریزی کشورمان با توجه به ساختار وضعیت اقتصادی در اقتصاد مقاومتی عواملی موثر است سیاستگذاری اقتصاد مقاومتی با در نظر گرفتن انضباط اقتصادی در جهت تبدیل آثار و پیامدهای ناشی از بحران و رکود دارای اهمیت ویژه‌ای است.

غفاری در خاتمه افزود: پول‌های بلوکه شده ای که آزاد شده و باید در جهت بهبود اوضاع اقتصادی حل مشکلات اقتصادی بکارگیری شود. اگر دولت نقشه اقتصادی صحیحی برای این میزان سرمایه نداشته باشد ممکن است در ادامه سیاست‌هایی که تاکنون اتخاذ کرده اقداماتی را انجام دهد که در محیط اقتصادی کنونی کشور عدم تعادل را بیشتر کند و در نهایت بحرانی فراگیر در اقتصاد کشور به وجود آید.

مساله اصلی اقتصاد کشور، افزایش تولید در همه بخش‌ها ست. چراکه این امر باعث اشتغال و درآمد می‌شود و تورم قیمت را متوقف می‌کند.نباید افزایش بیشتر مخارج دولت اقتصاد کشور را دچار بحران کند.

ارسال نظرات