یک جامعه شناس در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد

افزایش ناهنجاری ها در جامعه با مهاجرت بی رویه روستاییان به شهرها

دکتر حیدرپور گفت: به دلیل نوع زندگی و روابط روستائیان در محیط خود مهاجرت آنها به کلانشهر ها می تواند موجب اختلافات فرهنگی شود و حتی ممکن است موجب ناهنجاری های بسیار زیاد و خسارت زدگی در جامعه شود.
کد خبر: ۸۷۹۸۴۱۴
|
۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹

دکتر محمد حیدر پور مدرس دانشگاه و جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با افزایش مهاجرت روستاییان به کلانشهرهایی همچون تهران و افزایش آسیب ها و معضلات اجتماعی در شهر ها اظهار داشت: جمعیت مهاجران روستاییان به کلانشهر تهران در سال های اخیر به 20 میلیون رسیده است.

وی افزود: مهاجرت روستائیان به شهرهای بزرگ، بسیاری از کلانشهر ها همچون تهران را با هزاران مشکل مواجه کرده است. بحران آلودگی هوا نیز از همین مسئله ناشی می شود.

این جامعه شناس تصریح کرد: به دلیل نوع زندگی و روابط روستائیان در محیط خود مهاجرت آنها به کلانشهر ها می تواند موجب اختلافات فرهنگی زیادی در شهر و نوعی ناشناختگی و رها شدگی و حتی ناهنجاری های بسیار زیاد و خسارت زدگی در جامعه شود.

مدرس دانشگاه خاطر نشان کرد: روستائییان در محیط خودشان جامعه پذیر شده اند و روابط اجتماعی خودشان را دارند بنابراین مهاجرت بی رویه آنها به شهر های بزرگ بسیار آسیب زا است البته به نظر می رسد در حال حاضر به خاطر هزینه های بالای زندگی این مهاجرت ها باید کاهش یافته باشد .


ارسال نظرات
آخرین اخبار