نماینده مجلس در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد

افزایش آسیب های اجتماعی با روند رو به رشد مهاجرت به شهرها

نماینده مردم محلات در مجلس گفت: عدم توجه کافی به روستاها و خشکسالی های اخیر و عدم چاره اندیشی در این رابطه موجب افزایش فوق العاده مهاجرت روستاییان به کلان شهرها و افزایش آسیب های اجتماعی شده است.
کد خبر: ۸۷۹۷۵۵۹
|
۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به رشد بی رویه مهاجرت روستائیان به شهر های بزرگ و افزایش آسیب های اجتماعی اظهار داشت: در رابطه با افزایش مهاجرت روستاییان به کلانشهر هایی همچون تهران، دلایل متعددی را می توان برشمرد.

وی افزود: عدم توجه کافی به روستاها از یک سو و خشکسالی های اخیر و عدم چاره اندیشی در این رابطه از سوی دیگر موجب افزایش فوق العاده و رشد سرسام آور روند مهاجرت روستاییان به کلان شهرها و افزایش آسیب های اجتماعی شده است.

نماینده مردم محلات در مجلس خاطر نشان کرد: وقتی یک روستایی به شهر مهاجرت می کند به خاطر بیکاری مزمن و فراگیری که در شهر وجود دارد طبیعتاً به جمع بیکاران شهری می پیوندد و در نهایت تولید کشور آسیب می بیند چراکه روستاها خالی از سکنه می شوند.

این مقام مسئول بیان داشت: روستاییان معمولاً به حاشیه شهر ها پناه برده و اقامت می گزینند و در نتیجه جمعیت حاشیه نشین شهرها در این راستا افزایش می یابد که همه این مسائل منشأ آسیب های جدی برای جمعیت مهاجر و شهر های بزرگ است.

سلیمی در خاتمه با اشاره به تفاوت فرهنگی روستاها و شهرهای بزرگ گفت: تفاوت فرهنگ روستاها و شهر ها موجب گسل فرهنگی می شود که در نهایت مشکلات جدی را برای مردم ایجاد خواهد کرد؛ بنابراین باید هرچه سریعتر جلوی افزایش مهاجرت های بی رویه به شهر ها را گرفت.


ارسال نظرات
آخرین اخبار