کشف محموله قاچاق پرندگان شکاری و تزئینی در گناوه

بوشهرـ در یک فروندلنج تجاری در ساحل گناوه که قصد سفر به کشورهای حوزه خلیج فارس و صادرات کاه را داشت پرندگان شکاری کشف شد.
کد خبر: ۸۷۹۷۰۴۷
|
۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرستان گناوه ،سرهنگ غلامرضا  محقق گفت: در پی گزارشاتی در رابطه با قاچاق پرندگان کمیاب به پایگاه دریابانی گناوه توسط گروهی  حرفه ای و تشکیلاتی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

در بازدید اولیه از شناور ما شاهد این بودیم که این لنج قصد صادرات کاه از کشور را دارد.

اما با اقدامات ویژه پلیسی که توسط مامورین انجام شد محل دپوی پرندگان جاسازی شده کشف شد.

وی ابراز داشت: با دستور و حضور مقام قضایی و رییس اداره  محیط زیست شهرستان پرندگان مکشوفه صورتجلسه و جهت پیگیری اقدامات قضایی و اقدامات قانونی تحویل محیط زیست گردید.

وی اضافه کرد: در سال جاری برابر دستورات و منویات مقام معظم رهبری و تدابیر اعلامی از طریق سلسله مراتب در سطح شهرستان گناوه ما توانسته ایم  بیش از ۱۴۰میلیارد تومان انواع کالای  قاچاق کشف ودر این راه سربازان گمنام مرزبانی تلاش ویژه خود را تا پای جان انجام خواهند داد .


رییس محیط زیست گناوه در این باره گفت:تلاش  زیادی می کنیم تا فرهنگ محا فظت از طبیعت در بین همه اقشار جامعه نهادینه شود.

محمد تولیده ابراز داشت: امیدوار هستیم بیشتر بتوانیم از این نعمتهای الهی  بهره مند شویم و این نعمتهای الهی را  بدست ایندگان بسپاریم.

 وی افزود : در این محموله که  بالغ بر ده میلیار تومان می باشد تعدادی  ازپرندگان در حال انقراض و مهاجر وجود دارند.

این مقام مسئول با بیان اینکهتعداد زیادی حدود ۹۰درصد پرندگان زخمی و تلف شده اند عنوان داشت: پرندگانی که زنده مانده اند با توجه به اینکه حال مساعدی ندارند و با توجه به اینکه بال انها شکسته شده و زخمی هستند زیر نظر پزشکان و متخصصان این سازمان در قرنطینه قرار می  گیرند تمام تلاش خودرا به کار می گیریم تا بتوانیم‌ جلوی مرگ تعدادی از انان را بگیریم.

وی اضافه کرد: در این لنج تعداد  هشت گونه بهله پرندگان شکاری از نوع بحری وبالا بان کشف شده اند.

تولیده خاطر نشان کرد: پرنده های بهله  شکاری ۶۰ میلیون تومان جریمه می شوند  و پرندگان هوبره ۵ میلیون تومان و پرنده های دیگر  بین ۲۰۰ هزار تا ۲ میلیون جریمه دارند.

ارسال نظرات