سردار یزدانی: 276 نوجوان بسیجی به تیم‌های ملی دعوت شده‌اند/ضعف تولید دانش بومی در حوزه ورزش

رئیس سازمان ورزش بسیج کشور در مجمع عالی بسیج ورزشکاران استان اصفهان گفت: 276 نفر از ورزشكاران پايگاه هاي استعداديابي ورزش بسيج به تيم هاي ملي رشته هاي پر مدال دعوت شده اند.
کد خبر: ۸۷۹۵۶۹۲
|
۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴

به گزارش خبرگزاري بسیج، سردار کاظم یزدانی دیروز در مجمع عالی بسیج ورزشکاران استان اصفهان اظهارکرد: شاید هزاران سال تجربه در این جلسه جمع شده است که از این دست مجامع در کشور کم نداریم.

وی افزود: سازمان ورزش بسیج کشور در قالب 120 پایگاه، استعدادیابی انجام داده و در حال حاضر بیش از 17 هزار استعداد در حال تربیت هستند که از این تعداد 276 نفر به تیم‌های ملی پرمدال دعوت شده‌اند؛ طی گذشت 5 سال، خروجی‌ این استعدادها کاملاً مشهود است اما کار کردن در این حوزه زمان‌بر بوده و در آینده نزدیک شاهد تحولات خوبی در حوزه ورزش قهرمانی خواهیم بود.

رئیس سازمان ورزش بسیج کشور عنوان کرد: مقام معظم رهبری بارها در مطالبات‌شان چند نکته اساسی را مطرح کرده‌اند که کمتر بر روی آن‌ها کار شده است که یکی از آن‌ها تولید دانش بومی است که در حوزه ورزش کارهای خوبی نشده است.

وی ادامه داد: در تولید دانش بومی در حوزه ورزش کار خاصی نکرده‌ایم در حالی که رهبری معتقد هستند اگر قرار باشد روی پای خودمان بایستیم، باید به خودمان اتکا کنیم که ما توانایی این موضوع را در حوزه‌های دیگر ثابت کرده‌ایم.

سردار یزدانی بیان کرد: ایجاد همدلی و وحدت رویه بسیار مهم است که متأسفانه در حوزه‌های مختلف جزیره‌ای عمل می‌شود؛ اگر بتوانیم امکانات و موضوعات را باهم هماهنگ کنیم، در ورزش قهرمانی و همگانی که مورد رهبری نیز بوده است، می‌توانیم نتایج خوبی کسب کنیم.

وی تصریح کرد: از کشورهای پیشرفته دنیا  چیزی کم نداریم و خیلی چیزها را هم بیشتر داریم؛ باید خودمان را باور کنیم که اگر این اتفاق رخ دهد می‌توانیم جز بهترین‌های دنیا باشم.

رئیس سازمان ورزش بسیج کشور بیان کرد: مورد دیگر مسأله اخلاق در ورزش است که بیشتر در این موضوع شعار می‌دهیم؛ موردی که در ورزش ما کمرنگ است، همین اخلاق است و اگر بخواهیم این موضوع را حل کنیم، یک کلید دارد و آن هم مربیان است و اگر مربیان درست شوند، همه چیز درست می‌شود.

وی افزود: مدیران و قهرمانان و ... همه از کلاس مربیان عبور می‌کنند؛ بنابراین اگر روی این موضوع یک کار نظام‌مند و درست انجام دهیم، کل ورزش را اصلاح کردیم و این کار شدنی است.

سردار یزدانی ابراز داشت: نشان توسعه یافتگی در حوزه ورزش در یک کشور سه عامل است که شامل توسعه زیرساخت‌ها، تربیت نیروی انسانی و متخصص و ساماندهی مسائل رفتاری جامعه ورزشی است.

وی عنوان کرد: در مسابقات مختلف بین‌المللی شاهد رعایت ظواهر ورزشکاران غربی در اوج فساد هستیم اما متأسفانه ورزشکاران کشورهای اسلامی کاملاً متفاوت هستند.

رئیس سازمان ورزش بسیج کشور در پایان گفت: آموزش بسیار مهم است؛ کشورهای توسعه یافته را نگاه کنید، می‌بینید که از سنین پائین به کودکان آموزش می‌دهند و آموزش باید برای مدیران دغدغه باشد؛ تمام مواردی که رهبری تأکید دارند از حوزه ورزش شدنی قابل دست یافتن است.

ارسال نظرات