دبیرکل شورای ملی مبلمان خبر داد

افزایش ۲۰درصدی هزینه‌ها با بقای تحریم

دبیر کل شورای ملی مبلمان ایران با بیان اینکه مشکلات ناشی از تحریم‌ها ۲۰ درصد افزایش هزینه‌ برای صادر کننده ایجاد کرد گفت: قیمت تمام‌شده صادرات مبلمان ایران در مجموع ۴۰ درصد بالا تر از متوسط جهانی است.
کد خبر: ۸۷۹۴۷۳۲
|
۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج،"ژو چانگلین" رییس شورای انجمن‌های مبلمان آسیا (CAFA) در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا» اظهار کرد: چین با 40 درصد تولید و 30 درصد صادرات مبلمان جهان، بزرگ‌ترین تولیدکننده این محصول در دنیا به‌حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه کیفیت مبلمان چین در دنیا به سرعت بالا می‌رود افزود:  بازار مقصد ما کشور اروپا و آمریکا هستند  و توانسته ایم بازار رقابتی در جهان ایجاد کنیم.

رئیس  چینی شورای انجمن‌های مبلمان آسیا (CAFA) در باره احتمال تجارت با ایران در صنعت مبلمان گفت: چین 50 میلیارد دلار صادرات و 200 میلیون واردات داریم، بنابراین برای واردات مبلمان از ایران نیز آمادگی لازم وجود دارد.

وی درباره رمز موفقیت صنعت مبلمان چین تصریح کرد: کیفیت صنعت مبلمان در چین ابتدا پایین بود و واحدهای ما تعطیل می‌شدند اما با همکاری شورای انجمن‌های مبلمان آسیا توانستیم کیفیت خود را بالا ببریم.

افزایش مالیات باعث تعطیلی بسیاری از صنایع مبل می‌شود

مظفر علیخانی دبیر کل شورای ملی مبلمان نیز در گفتگو با تسنیم درباره مشکلات صنعت مبلمان کشور اظهار کرد: هزینه‌های تولید و تجارت مبلمان در کشور ما اکنون به خاطر شرایط  نامناسب محیط کسب‌وکار  و نقل‌وانتقال پول بالا است در حالی در دنیا رقابت بزرگان صنعت با سود 2 تا 3 درصدی اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به خاطر  مشکلات ناشی از تحریم‌ها 20 درصد افزایش هزینه‌های تولید داریم افزود:  قیمت تمام‌شده تولیدات داخلی  بالا  است و  در مجموع هزینه صادرات این محصول از ایران 40 درصد بالاتر از نرخ معمول جهانی تمام می‌شود.

دبیر کل شورای ملی مبلمان اضافه کرد: در شرایطی که کشور با رکود سنگینی روبه‌رو است دولت نباید نرخ مالیات را افزایش دهد اما دولت برای سال 95 می‌خواهد دو برابر مالیات بگیرد. این امر باعث تعطیلی صنایعی می‌شود که به‌سختی نفس می‌کشد.

ارسال نظرات