نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

مسئولان پاسخ قاطع به جسارت انگلیسی ها بدهند

حجت‌الاسلام و ‌المسلمین محمدعلی نکونام تأکیدکرد: با وحدت،همبستگی و مقاومت، توطئه‌های آمریکا خنثی و حلب آزاد شد.
کد خبر: ۸۷۹۳۰۹۸
|
۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، با تبریک ولادت پیامبراکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) و امام جعفر صادق(علیه السلام )، هفته وحدت را گرامیداشت.

حجت‌الاسلام و ‌المسلمین محمدعلی نکونام، در خطبه های نماز جمعه شهرکرد تصریح کرد: با آمدن پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) ریشه بت‌پرستی و شیطان پرستی برچیده و نور توحید بر جامعه عرضه شد.

وی، در ادامه با اشاره به آزادی حلب از چنگال گروه های تروریستی دست نشانده آمریکا و برخی دولت های دست نشانده اش در منطقه، هدف از ایجاد بحران در سوریه را به وجود آوردن یک رژیم غاصب مانند اسرائیل در منطقه عنوان کرد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به تبلیغات رسانه ای کشورهای غربی از جمله انگلیسی ها، خاطرنشان کرد: شکست تروریست ها در حلب باعث رسوایی دولت های دست نشانده منطقه و حامیان داعش شد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، ایستادگی و مقاومت مردمی در برابر تروریست ها در سوریه را عامل موفقیت دانست و گفت: مردم در جبهه مقاومت با وحدت و همدلی در برابر تروریست ها ایستادند و اکنون شکست سخت تروریست ها موجب ذلت آمریکا و برخی از کشورهای دست نشانده منطقه شده است.

وی با تأکید بر ضرورت ارائه پاسخ مناسب از سوی مسئولان کشور به جسارت انگلیسی ها به خاطر احضار سفیر کشورمان، تأکید کرد: مسئولان کشور و دستگاه دیپلماسی در برابر جسارت انگلیس در احضار سفیر ایران، باید جواب محکمی به انگلیس بدهند و در برابر این گونه جسارت ها محکم بایستند.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری ، وحدت را اصلی ترین راهکار پیروزی در برابر جهان کفر دانست و گفت: با وحدت، همبستگی و مقاومت؛ توطئه‌های آمریکا خنثی و حلب آزاد شد.

امام جمعه شهرکرد به خطر تروریست ها برای کشورهای اروپایی و آمریکا بعد از بحران سوریه نیز اشاره کرد و افزود: همین تروریست‌ها بلایی می‌شوند برای آمریکا، اروپا و کشورهای منطقه که وابسته به امریکا هستند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، در بخش دیگری از سخنان خود، بدعهدی آمریکایی ها در مسئله برجام را یادآور شد و گفت: این‌ها حیله‌گر و مکار هستند و در برجام نیز با حیله‌گری جلو آمدند.

وی، خاطرنشان کرد: بنابر فرمایش مقام معظم رهبری مردم و مسئولان باید در برابر توطئه آمریکا هوشیار باشند، مسئولان باید مثل آن‌ها که گام به گام جلو می‌روند گام به گام عمل کنند نه اینکه شما با افتخار بگویید که انجام داده‌اید و آن‌ها نیز با افتخار بگویند که انجام نداده‌اند.

گرامیداشت 27 آذرماه، سالروز وحدت حوزه و دانشگاه از دیگر مطالب بیان شده در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد بود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، شهید مفتح را از چهره‌های بصیر در برابر استکبار خواند و گفت: شهید مفتح در دوران طاغوت تلاش ویژه‌ای برای ترویج مبانی اسلام در دانشگاه انجام داد، که البته همچنان در این زمینه باید تلاش شود.

وی، همچنین به هزینه های عملیات ساختمانی مصلای شهرکرد نیز اشاره کرد و با بیان اینکه بودجه دولتی هرساله کاهش می یابد، یادآور شد: مصلا یک مجموعه بسیار گسترده است که از زمانی که بنده اینجا هستم بیش از 7 میلیارد تومان هزینه شده که تنها 3میلیارد آن بودجه دولتی بوده است.

نکونام با اشاره به کاهش بودجه ساخت مصلا، خواستار کمک خیران برای تکمیل این مجموعه بزرگ فرهنگی مذهبی در مرکز استان چهارمحال و بختیاری شد.

ارسال نظرات