حجت الاسلام والمسلمین میر لوحی در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد

اشتراکات ظهور امام زمان(عج) میان اهل سنت و تشیع

حجت الاسلام والمسلمین میرلوحی گفت: حتی فرقه هایی که دشمنی کینه توزانه ای نسبت به اهل بیت(ع) و شیعه دارند از کثرت و فراوانی روایات مهدویت در روایات اهل سنت می گویندو طبق بیانیه هایشان مسئله مهدویت را قبول دارند.
کد خبر: ۸۷۹۲۴۳۲
|
۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵

حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی میرلوحی عضو هیئت امنای دانشگاه امام صادق (ع) در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به اشتراکات ظهور امام زمان (عج) در روایات اهل تسنن و تشیع اظهار داشت: یکی از ده ها مشترکات ما که در روایات فریقین به آن تاکید شده است مسئله مهدویت است.

وی افزود: حتی فرقه هایی که دشمنی کینه توزانه ای نسبت به اهل بیت(ع) و شیعه دارند از کثرت و فراوانی روایات مهدویت در روایات اهل سنت می گویند و طبق بیانیه هایشان مسئله مهدویت را قبول دارند.

سید مصطفی میرلوحی ادامه داد: به قدری روایات از رسول اکرم در این رابطه رسیده که نمی شود منکر آن شد اهل سنت این موضوع را که مهدی آل محمد ظهور می کند و از نسل پیامبر و حضرت زهرا است را قبول دارند و به آن اقرار می کنند اما تعابیری دارند و می گویند که حضرت مهدی(ع) از نسل امام حسن(ع) است و ما شیعیان می گوییم که از نسل امام حسین(ع) یعنی فرزند نهم امام حسین است.

عضو هیئت امنای دانشگاه امام صادق (ع) بیان داشت: ما عقیده داریم که خداوند حضرت بقیه الله (ع) را از زمان ولادتشان در سامرا که 1200 سال ازآن می گذرد زنده نگه داشته و در پس پرده غیبت هستند اما اهل سنت می گویند حضرت مهدی (ع) در آخرالزمان به دنیا می آیند. به هر حال با وجود یک سری اختلافات اینگونه اما اصل وجود و ظهور و مهدویت مورد قبول هر دو فرقه است.

وی در خاتمه گفت: ما باید گوش به فرمان ولی فقیه باشیم و هر چه که ایشان در راه وحدت و اتحاد ملت های اسلامی تشخیص دادند را اجرایی کنیم و همه ما در هر سنگری که هستیم مخصوصا ًدر این هفته وحدت کمکی به وحدت بین امت اسلام و مذاهب اسلامی در مقابله با دشمنان اسلام داشته باشیم.


ارسال نظرات
آخرین اخبار