نائب رئیس دوم فراکسیون اهل سنت در گفتگو با «بسیج»:

علمای شیعه و سنی برای ایجاد وحدت تابع رهبری باشند

نماینده مردم سقز و بانه گفت: علمای اهل سنت و تشیع خودشان بانی و نما د این وحدت باشند همچنانکه رهبری این مسئله را رعایت می کنند انتظار داریم که دیگران هم خط رهبر معظم انقلاب را ادامه دهند.
کد خبر: ۸۷۹۲۳۹۲
|
۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶
محسن بیگلری نائب رئیس دوم فراکسیون اهل سنت در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به نقش استکبار و غرب در اختلاف افکنی در بین مسلمانان و تاکید بر ایجاد وحدت گفت: هفته وحدت در ایران بین شیعه و سنی وضعیت خوبی دارد و مثال زدنی است.

وی افزود: الحمدالله مسئله مذهب تا حدود زیادی در ایران حل شده است. با توجه به اینکه ما 95 درصد اشتراکات داریم خداو پیغمبر و قرآن را همه قبول داریم و مسائل جزئی تقریبا حل شده است. جای تقدیر و تشکر دارد از رهبر معظم انقلاب در سفر خود به کردستان که 8 روز ماندند برای ما تا ابد فراموش نشدنی است. آن زمان رهبر ی دستور دادند اذان محمدی از تلویزیون پخش شود اخیرا هم دستور دادند که هر کسی به مقدسات اهل سنت یا همسران پیامبر توهین کند گناه است این مسئله جای تشکر ویژه دارد باعث خشنودی زیادی بین مسلمانان و اهل سنت شده است.

نماینده مردم سقز و بانه تصریح کرد: استکبار از این وضعیت خوشحال نیست و به دنبال تفرقه است تا به بهانه های مختلف شیعه و سنی را به جان هم بیندازد. علمای اهل سنت و تشیع باید محوریت را به دست بگیرند و اگر توهینی صورت گرفت عالم همان مذهب با برخورد کند و مردم باید این وحدت را از علمای خود یاد بگیرند.علمای اهل سنت و تشیع خودشان بانی و نما د این وحدت باشند همچنانکه رهبری این مسئله را رعایت می کنند انتظار داریم که دیگران هم خط رهبر معظم انقلاب را ادامه دهند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار