معاون پژوهشی آموزش و پرورش استان مرکزی:

معلمان تفکر پژوهش و تحقیق را در بین دانش‌آموزان تقویت کنند

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: معلمان باید تفکر پژوهش و تحقیق را در بین دانش‌آموزان تقویت کنند.
کد خبر: ۸۷۹۱۶۹۱
|
۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ بهرام حسین‌آبادی پیش از ظهر امروز 23 آذرماه در مراسم تجلیل از مقام آوران پژوهشی استان مرکزی که در کانون امام‌خمینی(ره) کلانشهر اراک برگزار شد، با تاکید بر لزوم ترویج تفکر تحقق و پژوهش در بین دانش‌آموزان گفت: تحقیق را می‌توان در کنار آموزش یکی از اهداف بسیار مهم آموزش و پرورش دانست.

وی افزود: به نظر می‌رسد که مدارس و معلمان در این میان دارای وظیفه بسیار مهم و حساسی هستند که می‌توانند علاوه بر فعالیت‌های تحقیقاتی روح و انگیزه تحقیق و روش‌های درست پژوهش را در میان دانش‌آموزان نهادینه کنند.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: هرسال دستور عمل معلم پژوهنده به مناطق ابلاغ می‌شود و هر پژوهشگری می‌تواند طرح خود را تا تیرماه همان سال فرصت به اداره تحویل دهد.

حسین‌آبادی ادامه داد: آموزش و پرورش نیز تا مردادماه فرصت دارد که طرح‌های پژوهشی را تحویل اداره کل دهد. خوشبختانه 2 هزار نفر اعم از معلم، مدیر، مربی پرورشی، مربی بهداشت، معاونین آموزشی و معاونین اجرایی و تمام کسانی که در مدرسه مشغول فعالیت هستند به غیر از دانش آموزان در این طرح شرکت کرده اند.

معاون پژوهشی و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: از تعداد 2 هزار نفر، 95 نفر آنها برگزیده استانی و 96 نفر دیگر برگزیده منطقه ای هستند.

وی ادامه داد: از مجموع این 2 هزار نفر شرکت کننده 1800 نفر پذیرفته شده‌اند و 200 پژوهش ارائه شده دیگر در غربالگری اولیه از طرح مسابقات به دلیل کپی‌برداری یا تکرای بودن از رده مسابقات خارج شدند.

حسین‌آبادی بیان کرد: از بین این طرح های برگزیده شده یک طرح که بهترین و بالاترین نمره را به خود اختصاص دهد به مرحله کشوری راه پیدا می کند.

وی با اشاره به جشنواره تولید محتوای الکترونیکی گفت: این جشنواره همزمان با جشنواره پژوهشی بخشنامه آن از آبان و آذرماه به مناطق و ناحیه‌ها ارسال می‌شود تنها تفاوت آن با طرح پژوهشی که مختص پرسنل فرهنگی است این طرح برای عموم آزاد است و همه می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

معاون پژوهشی استان مرکزی تصریح کرد: جشنواره تولید محتوای الکترونیکی هم مرحله استانی دارد و هم کشوری که از طریق سامانه انجام می‌شود.

وی با اشاره به تعداد شرکت کنندگان جشنواره تولید محتوا گفت: حدود دو هزار و 500 نفر ثبت نام کننده در سامانه به ثبت رسیده اما به دلیل عدم ارسال آثار خود هنوز جزو ثبت نام شدگان نهایی نیستند.

حسین‌آبادی بیان کرد: در طرح جشنواره تولید محتوا طرح‌های دانش‌آموزی و معلمان از یکدیگر تفکیک می‌شود. همچنین آثار شرکت کنندگان پردیس فرهنگیان نیز در طرح جشنواره شرکت داده خواهند شد که چنانچه به مرحله کشوری راه پیدا کنند به عنوان آموزش ضمن خدمت برای آنان در نظر گرفته می‌شود.

حسین‌آبادی در پایان گفت: در مراسم امروز از 12 نفر تجلیل به عمل می‌آید و 15 نفر دیگر از آنها با توجه به امتیاز کسب کرده شایسته تقدیر هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات