مسوول بسیج سازندگی تهران در گفتگو با «بسیج» خبر داد:

پرداخت وام دو میلیارد تومانی برای راه اندازی واحدهای کوچک اقتصاد مقاومتی

رضا رضاپور گفت: از جمله اهداف مهم ما راه اندازی واحدهای کوچک اقتصادی است که نقشی اساسی در اقتصاد مقاومتی دارد که تاکنون بیش از دو میلیارد تومان تسهیلات لازم برای آن پرداخت شده است.
کد خبر: ۸۷۹۰۰۵۵
|
۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۴

رضا رضاپور مسوول بسیج سازندگی تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: در مدت سه سال گذشته ، بیش از 700 پروژه  اقتصادی بررسی و راه اندازی شده که در سال جاری هم قریب به 150 پروژه اقتصادی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه تسهیلات خاصی برای احداث و راه اندازی واحدهای اقتصادی تخصیص داده شده است افزود: به تمام افرادی که می‌توانند با دارا بودن مهارت و توانمندی لازم واحدی اقتصادی را راه اندازی کنند تسهیلاتی ارائه می‌شود که حداقل میزان تسهیلات 7 میلیون تومان و حداکثر 30 میلیون تومان است. بر همین اساس تاکنون بیش از دو میلیارد تومان تسهیلات لازم پرداخت شده است.

رضاپور بیان داشت: بسیج سازندگی تهران بزرگ متشکل از 23 ناحیه مقاومت، شرایط پرداخت تسهیلات را در همه پایگاه ها و حوزه ها اطلاع رسانی کرده است. از جمله اهداف مهم ما راه اندازی واحدهای کوچک اقتصادی است که نقشی اساسی در اقتصاد مقاومتی دارد.

مسوول بسیج سازندگی تهران اظهار داشت: علی رغم اینکه تسهیلاتی برای راه اندازی واحدهای کوچک اقتصادی که زودبازده است در نظر گرفته شده، بسیج سازندگی انجام مشاوره، ارائه آموزش لازم، بازار یابی و بازار رسانی و احیای واحدهای تعطیل شده را هم در مدنظر قرار داده است.

وی در ادامه گفت: بنگاه های کوچک و متوسط یکی از رهیافت‌های اصلی و اساسی جهت نائل شدن به مقوله اقتصاد مقاومتی است که بستر مناسبی برای ایجاد صنایع رقابت پذیر و توانمند محسوب شده و باید سیاستگذاری مناسبی برای آن صورت بگیرد که در زمینه تولید صنعتی و ارائه خدمات نقش آفرینی ویژه ای دارد. باید سطح دانش و فهم افراد را بالا برد و کارآفرینانی را برای اداره واحدهای اقتصادی کوچک و متوسط  تربیت کرد که بتوانند علاوه بر پیشرفت و رفاه مادی افراد، بتوانند با بهره گیری از پژوهش‌های اقتصادی، زمینه مهم برای بهبود وضعیت اقتصادی را ایجاد کنند.

رضاپور خاطر نشان کرد: ایجاد شرایط مناسب برای راه اندازی واحدهای کوچک و متوسط اقتصادی توسط کارآفرینان از جمله راه‌های موثر برای  تحرک بخشیدن به فعالیت‌های موثر ، تامین بخشی از نیازهای جامعه، حضور بیشتر دربازارهای جهانی و کاهش مشکلات ناشی از نرخ بیکاری است.

رضاپور در خاتمه افزد: در صورت حمایت صحیح واحدهای تولیدی کوچک و متوسط می‌توانند نقشی مهم و نعیین کننده ای در پاسخگویی به نیازهای بازار ایفا کنند و در تحقق چشم انداز بیست ساله نظام از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

ارسال نظرات