خبرهای داغ:
توقف مصلحتی تبلیغات در فضای مجازی

مقابله با افراط‌گرایی تا تقویت تکفیری ها!

پایان موقت مأموریت چهار کمپانی گوگل، فیس‌بوک، توییتر و مایکروسافت، برای تبلیغات جهانی در خصوص تروریست‌ها و افکار تکفیری آن‌ها، تأیید شد.
کد خبر: ۸۷۸۸۷۷۸
|
۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، داعش، یک گروه تروریستی مسلح است که اندیشه و شیوه سلفی جهادی به‌زعم خود را انتخاب کرده است که شباهت کاملی به اندیشه‌های وهابی دارد و اعضای آن تشکیل خلافت (!) در عراق و سوریه را هدف نهایی‌شان انتخاب کرده‌اند.

 

این گروه در اوایل سال‌های جنگ عراق تأسیس شد. داعش در سال ۲۰۰۴ متعهد به وفاداری و حمایت از القاعده شده و به‌عنوان القاعده عراق مشهور شد. در ۱۵ اکتبر ۲۰۰۶ این گروه به یک سازمان فراگیر برای گروه‌های تروریستی عراق تحت عنوان حکومت اسلامی عراق تبدیل شد.

 

در سال‌های پس از تولد تروریست‌های تکفیری داعش مهم‌ترین ابزار برای تبلیغات رسانه‌ای جهانی برای آن‌ها چهار کمپانی گوگل، فیس‌بوک، توییتر و مایکروسافت در اینترنت بودند. این شرکت‌ها وظیفه نشان دادن جنایات وحشیانه داعش و ایجاد رعب و وحشت ر در سراسر دنیا بر عهده داشته و اکنون با درهم شکستن این قدرت پوشالی در پوشش تازه‌ای مبنی بر ائتلاف غول‌های تکنولوژی برای مقابله با افراط‌گرایی در اینترنت، شروع به تبلیغات در این زمینه نموده‌اند.

 

در این زمینه ادعاشده است که گوگل، فیس‌بوک، توییتر و مایکروسافت با راه‌اندازی یک پایگاه داده مشترک، حذف محتوای تروریستی، افراط‌گرایانه و نفرت پراکن در اینترنت را تسهیل می‌کنند. غول‌های تکنولوژی زیر فشارند تا اقدامات مؤثرتری در این راه انجام دهند.

 

گفتنی است این شرکت‌ها دلیل این کار را در پی انتقادات گسترده و فشارهای سیاسی برای مقابله با ترور، افراط‌گرایی و نفرت پراکنی در دنیای وب، تصمیم به تأسیس دیتابیس مشترکی گرفته‌اند که کار حذف محتوای نامطلوب از این سرویس‌ها را با سرعتی بی‌سابقه انجام خواهد داد.

 

پرواضح است که اقدام به این مهم علاوه بر تبلیغات مثبت برای شرکت‌های مذکور، به دنبال شکست و ضعف‌های مختلف در پیشبرد اهداف داعش و نافرجامی آن‌ها در به دست آوردن نتایج مطلوب است. درصورتی‌که از سال 2006 تاکنون همین چهار شرکت مدعی بهترین و سریع‌ترین خدمات خود را در اختیار تروریست‌ها قرار داده بودند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار