رئیس سابق شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان:

حیثیت سیاسی خود را باید با معیارهای خود حفظ کنیم

رئیس سابق شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان با بیان اینکه حیثیت سیاسی خود را باید با معیارهای خود حفظ کنیم افزود: استقلال و آزادی را باید حفظ کنیم،جمهوری اسلامی با تمام سختی ها روی پای خود ایستاده است.
کد خبر: ۸۷۸۸۲۸۸
|
۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، نجفقلی حبيبی در آیین گرامیداشت روز دانشجو که عصر امروز در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد ضمن گرامیداشت روز دانشجو اظهار کرد: روز دانشجو روز یادآوری و زنده نگه داشتن حرکت های اصیل اجتماعی است.

وی با بیان اینکه دانشجویان همواره در مقاطع مختلف نظام نقش آفرین بودند گفت: بسیاری از مدیران عالی رتبه که امروز در فعالیت های اجتماعی حضور دارند از دانشجویان گذشته بودند.

رئیس سابق شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان با بیان اینکه معلمان و دانشگاهیان در انتخابات از میان سایر اقشار همواره مورد اعتماد جامعه بودند افزود: دانشجویان سرمایه های کشور هستند و مطالبه گری الویت دانشجویان در دانشگاه ها است.

حبیبی دانشگاه را سرمایه اجتماعی دانست و یادآور شد: حفظ عزت این سرمایه اجتماعی بر عهده دانشگاهیان است.

وی اساس جامعه را بر محور علم و تخصص دانست و گفت: جامعه به دانشگاه اعتماد دارد و تقلب های علمی اعتماد جامعه را نسبت به دانشگاه سلب می کند.

استاد فلسفه دانشگاه تهران در خصوص تمدید تحریم های جدید آمریکا علیه ایران که نمونه آشکار نقض برجام است اضافه کرد: برجام توافق یک کشور با کشور دیگر نیست بلکه توافق چند کشور است؛ بنابراین آمریکا به تنهایی نمی تواند در موضوع برجام تصمیم بگیرد.

حبیبی با بیان اینکه حیثیت سیاسی خود را باید با معیارهای خود حفظ کنیم افزود: استقلال و آزادی را باید حفظ کنیم،جمهوری اسلامی با تمام سختی ها روی پای خود ایستاده است.

وی در پاسخ به سوال دانشجویی که پرسید 16 آذر در کجای تاریخ کشور قرار دارد اضافه کرد: هزاران دانشجو این روز را در سراسر کشور گرامی می دارند و مطالبات خود را از مسولین درخواست می کنند و این خود نشاندهنده و اهمیت جایگاه این روز مهم در کشور است.

استاد فلسفه دانشگاه تهران با اشاره به اینکه تجربه‌های حضور سیاسی برای دانشجویان هویت ایجاد می‌کند، گفت: دانشجو در کشور به دلیل نبود احزاب مقتدر سیاسی مسئولیت نیروهای انسانی را به‌عهده دارند و مسئولان امروز دانشجویان دیروز هستند بنابراین دانشجو باید دارای دیدگاه باشد.

وی تصریح کرد: هم فهمی و تفاهم طی سالیان اخیر در میان دانشجویان دانشگاه ها گسترش یافته است.

حبیبی در پاسخ به سوال دانشجویی دیگر در خصوص علت حضور ایران در سوریه گفت: منطقه سوریه مرز بیرونی ماست و حضور ما در سوریه بخاطر ایجاد امنیت و جلوگیری از نفوذ دشمن به داخل است زیرا کمترین غفلت در مقابله با داعش در خارج از مرزها موجب آسیب به کشور خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال دانشجویی مبنی بر اینکه آیا احمدی نژاد در انتخابات آینده حضور خواهد داشت یا نه؟ گفت:احمدی نژاد بنا به دستور مقام معظم رهبری آمدنش در انتخابات منتفی است.

ارسال نظرات