زیباکلام: ملت ایران "گیج" اند!!!

زیباکلام در پارلمان انگلیس: اکنون نسل‌های دوم و سوم بعد از انقلاب گیج و سردرگم هستند و مسلما از بسیاری جهات سیستمی که در ایران جا افتاده به درستی کار نمی‌کند.
کد خبر: ۸۷۸۷۶۷۷
|
۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۶
خبرگزاری بسیج - سرویس اخبار ویژه

پس از حاشیه سازی های فراوان در خصوص دعوت پارلمان انگلیس از صادق زیباکلام در اواخر شهریور ماه، اینبار رسانه وابسته به سلطنت طلبان دست به انتشار اظهارات وی در انگلیس زد.
در بخشی از اظهارات زیباکلام که به نظر، پیشنهاداتی برای ایجاد همگرایی اپوزوسیون ایران آمده است:

در صورت سرنگونی نظام کنونی، ایران وضعیت به مراتب بدتر از آنچه امروز هست خواهد شد و حتی شاهد وضعیتی بدتر از افغانستان، عراق و سوریه امروز خواهیم شد- در زمان شاه تمام اپوزیسیون متحد و یکپارچه پشت سر آیت‌الله خمینی قرار داشت، متاسفانه الان وضعیت اینگونه نیست. مخالفین نظام اسلامی چه در داخل چه در خارج از ایران دچار تفرقه و دودستگی هستند؛ هر کس یک سیاستمدار و رهبر است. از این‌روست که می‌گویم عاقلانه‌ترین و منطقی‌ترین سناریو حفظ نظام کنونی با اصلاحات تدریجی است زمانی که نسل ما ۳۷ سال پیش انقلاب کرد می‌دانستیم که چه می‌خواهیم و عمیقا فکر می‌کردیم که  می‌توانیم آینده را بنا کنیم. باورمان این بود که اسلام  یک سیستم سیاسی دارد و پاسخگوی همه مسایل از جمله مشکلات اقتصادی خواهد بود. همه ما چه ملی‌گرا چه هوادار (امام) خمینی  چه کمتر مذهبی و چه بیشتر مذهبی، همه فکر می‌کردیم که اسلام می‌تواند جایگزینی برای رژیم شاه باشد و  کشوری مانند ایران در قرن بیستم می‌تواند به درستی توسط اسلام اداره شود. وی ادامه داد: اکنون نسل‌های دوم و سوم بعد از انقلاب گیج و سردرگم هستند و مسلما از بسیاری جهات سیستمی که در ایران جا افتاده به درستی کار نمی‌کند.
ارسال نظرات