نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری :

خَدمات‌رسانی به مردم در امامزادگان مرکز استان مطلوب نیست

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، با تأکید بر ضرورت تلاش برای احیای نیت خیر واقفین، گفت: مردم باید اوقاف ‌و امور خیریه و متولیان وقف را مأمن و پناهگاه بدانند.
کد خبر: ۸۷۸۵۸۳۴
|
۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام‌ و المسلمین نکونام در دیدار مدیرکل و جمعی از کارکنان اوقاف و امورخیریه استان به مناسبت دهه وقف برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت دهه وقف، اوقاف و امورخیریه را یک مجموعه ارزشمند خواند و گفت: وقف یک سنّت حسنه‌ است که تنها ویژه اسلام نیست و قبل از اسلام و در ادیان توحیدی اصل وقف مورد توجه بوده است اما بعد از اسلام این جریان قوت و نمود بیشتری پیدا کرد.

امام جمعه شهرکرد؛ نظم، سازماندهی و تلاش برای احیای نیت خیر واقفین را از اقدامات اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران در مسئله وقف بیان کرد و گفت: بعد از اسلام و به ویژه پس از شکل‌گیری انقلاب اسلامی اصل وقف و صیانت از موقوفات، نظم و ساماندهی بهتری یافت و وقف در جامعه رونق بیشتری پیدا کرد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نکونام تشویق و ترغیب مردم به وقف را یکی از مسائل مهم در موضوع وقف دانست و افزود: مردم باید اوقاف‌وامور خیریه و متولیان وقف را یک مأمن و پناهگاهی برای خود بدانند تا بتوانند موقوفات و ادای حق موقوفات خود را به آنان بسپارند که این خدمت بزرگ به عهده‌ی سازمان اوقاف و امور خیریه است و شما در این جهت نقش آفرین هستید.

نماینده ولی‌فقیه در استان در ادامه با تأکید بر ضرورت توجه و رسیدگی ویژه به امامزادگان و بقاع متبرکه گفت: امامزادگان هم از نظر معنوی و فرهنگی و هم از نظر اجتماعی، رفاهی و خدمت‌رسانی، اماکن قابل توجه هستند و مردم نیز نگاه همه جانبه به این مجموعه‌های ارزشمند دارند که می‌طلبد با یک مدیریت قوی و منسجم، تمام امکانات و نیازمندی‌های لازم در راستای خدمات‌رسانی مطلوب به مردم در امامزادگان درنظر گرفته شود.

حجت الاسلام ‌والمسلمین نکونام خاطرنشان‌کرد: اگر امامزاده‌ای هم درآمد کافی برای تأمین نیازمندی‌ها و امکانات لازم برای خدمت‌رسانی مطلوب به مردم نداشته باشد و اوقاف و امورخیریه بتواند از طریق موقوفه‌های عام نیازمندی‌های ضروری این امامزادگان را برطرف کند و این مراکز را پررونق کند، قطعا خدمت‌رسانی قابل توجهی به جامعه صورت گرفته است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به عدم مدیریت و خدمات‌رسانی نامناسب در امامزادگان مرکز استان تصریح‌کرد: علی‌رغم این که بارها بر مسئله رفع مشکلات و کاستی‌های امامزادگان به ویژه امامزادگان مرکز استان تاکید کرده‌ایم و اوقاف و امورخیریه نیز در این راستا اقداماتی انجام داده است؛ اما همچنان آثار آن کمتر دیده می‌شود و خدمات‌رسانی‌ها در شأن یک امامزاده مرکز استان نیست و گلایه‌های بسیاری در این خصوص به ما متتقل می‌شود.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین‌نکونام تاکیدکرد: اوقاف و امور خیریه باید یک نظارت جدی‌تری نسبت به وضعیت امامزادگان داشته باشد و مدیریت و ساماندهی در امامزادگان نیز باید فعال‌تر و با دغدغه بیشتر به این گونه مسائل رسیدگی کنند تا فضای خدمات‌رسانی مطلوب‌تری در امامزادگان حاکم شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان تصریح کرد: اگر یک مدیریت فعال و دغدغه‌مند بر امامزادگان مرکز استان حاکم و مشکلات برطرف و فضای خدمات‌رسانی خوب در آن فراهم شود قطعا از نظر فرهنگی برای استان مؤثر خواهد بود و تحسین مردم را نیز درپی خواهد داشت؛ لذا رسیدگی و توجه به امامزادگان مورد توجه متولیان اوقاف و امورخیریه باشد.

امام جمعه شهرکرد همچنین درپایان از زحمات و تلاش‌های مدیران و کارکنان اوقاف و امورخیریه استان تشکر و قدردانی کردند.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی عزیزی، مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به از آغاز دهه وقف از ششم آذر تا ۱۶ آذرماه گفت: در این دهه ۱۰ برنامه با محوریت وقف و ترغیب خیرین و مردم به امر وقف در استان و برنامه‌های متنوع دیگر برگزار می‌شود.

ارسال نظرات